Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Det förekommer uppgifter om att fru Glaser åkte på bussresor mol allena. Det annonserades också i dagspressen om sällskapsresor i buss till "den pittoreska vinstaden" Rüdesheim 1986.
Jag tror att SE noterade något om dessa bussresor som gick till den tyska regionen Wiesbaden med destination Rüdesheim. "Tysk reg Wiesbaden. Rydesheim" kan förklaras med annat än att SE hade kontakt med EAPs europeiska huvudkontor, speciellt med tanke på hur glad SE var i alkoholhaltiga drycker.
Kanske som ett minnesstöd eller en "konversationsstubbe" för att imponera på fru Glaser över bridgebordet?
Det finns inget som direkt kallas "regioner" i Tyskland, och Wiesbaden är för övrigt en stad och ingen "region".
Hur som helst, jag anser att många totalt förbiser det drev som var runt Palme och de krafter som ville ha bort honom.
Förhållandena liknar inte något annat mord i Sverige, men många är väldigt måna om att det ska vara den enkla lösningen, typ CP eller CA och hånar alla spår som leder mot SE eller vidare åt det hållet ...
Jag tycker det finns flera saker som pekar åt samma håll, men tyvärr strulade Holmér troligen sönder alla försök att lösa mordet.