Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-05-13, 13:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Båda de där "dokumentärerna" gick ut på samma sak, dvs. på foliehattsteorin om att SE skulle ha kommit fram till mordplatsen när Palme redan ligger skjuten där. I grunden byggde de alltså på SE:s egen berättelse, och man kan ju ha viss förståelse för att SVT nu har tagit bort dem.

Starkt att du buntar ihop två vitt skilda teorier och kallar det EN teori, men det är ju det vanliga falska narrativ du ständigt försöker få till om att det enbart finns två alternativ. Kallar du det foliehattsteori när du själv har precis en sån konspirationsteoretiker-hjärna. Bevisat i detta inlägg.

Förståelsen för att SE tar bort saker de inte har rättigheter att ha kvar? Ja den förståelsen har vi.

Palmemördaren kan nog anses som det mest objektiva SVT har visat om Palmemordet.

Egentligen borde SVT ha en temakväll där SE ses som vittne och försvaras därefter. Med tanke på att man i timtal 10 juni kablade ut åsikten att SE var skyldig. Även om det var KP:s åsikter och inte SVTs.
Senast redigerad av enough-is-enough 2025-05-13 kl. 13:34.
Citera
2025-05-13, 13:33
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
SEkten fortsätter visst att försöka önsketänka bort citattecknen i titeln på ”Palmemördaren”. Men för protokollets skull kan vi ju poängtera att Lampers avslutar dokumentären med följande ord:

”Det är väldigt svårt att tro att han har gjort det här”.

Det är aldrig fel med en välgjord dokumentär. Krispiga bilder! SVT borde jaga alla fotonegativ som finns från Sveavägen. Vem vet, Lampers kanske svänger runt. Han verkar vettig.
Citera
2025-05-13, 13:43
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Vem vet, Lampers kanske svänger runt. Han verkar vettig.

Han verkar vettig och just därför kommer han aldrig att ”svänga runt” på den här frågan.

”The gentleman is not for turning.”
Citera
2025-05-13, 13:54
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Han verkar vettig och just därför kommer han aldrig att ”svänga runt” på den här frågan.

”The gentleman is not for turning.”

Jodå, som en tv-kock flippar en tunnpannkaka.
Citera
2025-05-13, 14:14
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Jodå, som en tv-kock flippar en tunnpannkaka.

I din fantasi ja. Du har ju lite svårt att skilja på fantasi och verklighet.

I Palmerummet är det förresten någon som hittat att KP på ett ställe under presskonferensen säger "Stig Engström, som jag anser är mördaren".

Jag har inte själv sett det men om det stämmer kan vi definitivt begrava den diskussionen, och alla SE-anstrukna kan sluta låtsas att han inte pekade ut SE.
Citera
2025-05-13, 14:44
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
I din fantasi ja. Du har ju lite svårt att skilja på fantasi och verklighet.

I Palmerummet är det förresten någon som hittat att KP på ett ställe under presskonferensen säger "Stig Engström, som jag anser är mördaren".

Jag har inte själv sett det men om det stämmer kan vi definitivt begrava den diskussionen, och alla SE-anstrukna kan sluta låtsas att han inte pekade ut SE.

Han pekade ut SE som huvudmisstänkt, ja. Det kanske inte var rätt, men nödvändigt för att komma till en slutpunkt. Efter alla dessa år är det enda spåret med substans.

Kan det ha varit taktiskt, i förhoppningen att det skulle ramla fram något från allmänhetens håll?

Tänk vad trist om KP inte pekat ut någon misstänkt. Då hade jag nog inte ens "upptäckt" SE-spåret. Flashback hade varit några tiotusentals inlägg fattigare.

Kunde de inte länka till när KP säger detta då? Konferensen finns på Youtube.

Så du kan andas ut ...
Citera
2025-05-13, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det låter lite mycket för att bara vara ett falskt minne. Någon kanske kan hjälpa till här?

Däremot går det inte att ta "rulltrappan ned igen" då det bara finns en rulltrappa och den går uppför och var i funktion under mordnatten, enligt polisen.

SE kanske låste upp dörren på Regeringsgatan 85? Någon medhjälpare eller mördaren kanske blev insläppt där av "nyckelpigan" SE? YN kanske såg hur GM-SE letade efter nycklarna i sin handledsväska på DBG?

Haha förlåt altså för att jag plågar er med gamla minnen. Men nu klarnar det lite. Jag tror det kan ha varit så att «den här mannen» sköt Palme och sen sprang han runt kvarteret, låste sig in ( på det som måste ha varit Skandia) och SEN stämplade han ut. Mordet var mao utfört redan innan utstämplingen, isåfall.

Nu VET vi ju att det här inte stämmer, med tider och allt. Men endå, det påminner om Skandia och ja Skandiamannen.

Det var en kvinnlig berättar-röst också minns jag. Om inte jag har blivit komplett vansinnig av den här mördarjakten så finns altså det här nånstans i svt’s arkiv. Eller eventuellt på NRK.

Nu ska jag sluta med det här.
Citera
2025-05-13, 15:01
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Haha förlåt altså för att jag plågar er med gamla minnen. Men nu klarnar det lite. Jag tror det kan ha varit så att «den här mannen» sköt Palme och sen sprang han runt kvarteret, låste sig in ( på det som måste ha varit Skandia) och SEN stämplade han ut. Mordet var mao utfört redan innan utstämplingen, isåfall.

Nu VET vi ju att det här inte stämmer, med tider och allt. Men endå, det påminner om Skandia och ja Skandiamannen.

Det var en kvinnlig berättar-röst också minns jag. Om inte jag har blivit komplett vansinnig av den här mördarjakten så finns altså det här nånstans i svt’s arkiv. Eller eventuellt på NRK.

Nu ska jag sluta med det här.

Många menar att Fröken Ur var delaktig i en konspiration, vilket gör det uppdiktade scenario du skriver om, något som kan peka mot att GM-SE först mördade OP och sedan stämplade ut och pratade med väktarna.

Inte nödvändigtvis det mest troliga scenariot men det skulle kunna förklara varför den inre gröna dörren på Skandia var uppställd på mordnatten. Att Lennart på Le Carterie höll på och skyltade om under mordkvällen är så klart inte en acceptabel förklaring till att dörren var öppen.

Tydligen hade Fröken Ur ringt upp SOS på mordnatten då hon hörs tydligt på LAC-banden. "Matte" vet mer om detta.

Du vet att det finns många olika teorier om hur själva mordet gick till och att inte alla inkluderar Skandiahuset och dess personal?
Citera
2025-05-13, 15:03
Medlem
Knattarnas avatar
Vid en utstämplingstid på 23:23 blir det teoretiskt möjligt för SE att skjuta OP och sedan slinka in bakvägen och stämpla ut. Så det var verkligen listigt av ”det kriminella geniet” GM-SE att säga 23:23 i hovrätten och öppna upp för den möjligheten.

Lysande, Stickan!
Citera
2025-05-13, 15:14
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Vid en utstämplingstid på 23:23 blir det teoretiskt möjligt för SE att skjuta OP och sedan slinka in bakvägen och stämpla ut. Så det var verkligen listigt av ”det kriminella geniet” GM-SE att säga 23:23 i hovrätten och öppna upp för den möjligheten.

Lysande, Stickan!

Det medför också att GM-SE efter utstämplingen 23.23 efter mordet, med tillhörande spring i "gröna dörren", egentligen kom tillbaka till receptionen senare än väktarna uppskattar tiden till.

GM-SE får då också tid över att besöka Bohemia och plantera "ett falskt alibi" där genom att se till att vittnen uppmärksammade honom inne i restaurangen.

Återstår frågan vem som YN såg uppe på DBG. Här får vi förlita oss på "Pusselbitens" brev och konstatera att en man med liknande utseende sprang uppe på DBG. "Två-olika-personer-teorin" således.

Jag ger den här hypotesen en överkryssad magnumrevolver av fem möjliga.
Citera
2025-05-13, 15:15
Medlem
Citat:
Många menar att Fröken Ur var delaktig i en konspiration, vilket gör det uppdiktade scenario du skriver om, något som kan peka mot att GM-SE först mördade OP och sedan stämplade ut och pratade med väktarna.

Inte nödvändigtvis det mest troliga scenariot men det skulle kunna förklara varför den inre gröna dörren på Skandia var uppställd på mordnatten. Att Lennart på Le Carterie höll på och skyltade om under mordkvällen är så klart inte en acceptabel förklaring till att dörren var öppen.

Tydligen hade Fröken Ur ringt upp SOS på mordnatten då hon hörs tydligt på LAC-banden. "Matte" vet mer om detta.

Du vet att det finns många olika teorier om hur själva mordet gick till och att inte alla inkluderar Skandiahuset och dess personal?

En bra poäng, det kan ha varit ett annat ställe. Men det fanns ett stämpelur, och någon som låste sig in på baksidan av en byggnad i närheten av mordplatsen efter mordet.

Och en kvinnlig berättar-röst.
Citera
2025-05-13, 15:34
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Det medför också att GM-SE efter utstämplingen 23.23 efter mordet, med tillhörande spring i "gröna dörren", egentligen kom tillbaka till receptionen senare än väktarna uppskattar tiden till.

GM-SE får då också tid över att besöka Bohemia och plantera "ett falskt alibi" där genom att se till att vittnen uppmärksammade honom inne i restaurangen.

Återstår frågan vem som YN såg uppe på DBG. Här får vi förlita oss på "Pusselbitens" brev och konstatera att en man med liknande utseende sprang uppe på DBG. "Två-olika-personer-teorin" således.

Jag ger den här hypotesen en överkryssad magnumrevolver av fem möjliga.

Och ännu svårare blir det att förklara LJ:s upplevelse av att det var samme man som sprang från mordplatsen och uppför trappan. Det kanske gör att hypotesen tippar över till minusskalan på bästa NFC-manér.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in