Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Det låter lite mycket för att bara vara ett falskt minne. Någon kanske kan hjälpa till här?
Däremot går det inte att ta "rulltrappan ned igen" då det bara finns en rulltrappa och den går uppför och var i funktion under mordnatten, enligt polisen.
SE kanske låste upp dörren på Regeringsgatan 85? Någon medhjälpare eller mördaren kanske blev insläppt där av "nyckelpigan" SE? YN kanske såg hur GM-SE letade efter nycklarna i sin handledsväska på DBG?
Haha förlåt altså för att jag plågar er med gamla minnen.

Men nu klarnar det lite. Jag tror det kan ha varit så att «den här mannen» sköt Palme och sen sprang han runt kvarteret, låste sig in ( på det som måste ha varit Skandia) och SEN stämplade han ut. Mordet var mao utfört redan innan utstämplingen, isåfall.
Nu VET vi ju att det här inte stämmer, med tider och allt. Men endå, det påminner om Skandia och ja Skandiamannen.
Det var en kvinnlig berättar-röst också minns jag. Om inte jag har blivit komplett vansinnig av den här mördarjakten så finns altså det här nånstans i svt’s arkiv. Eller eventuellt på NRK.
Nu ska jag sluta med det här.