Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Du förstod min fråga korrekt...
Jag skulle påstå att som GM så verkar han vilja åtminstone lägga sig hyffsat nära sanningen....
Att vi kallar det ibland för spegling kan vi lägga lite brevid ...
Han skulle iofs som GM säga att han inte alls var på trottoaren förren 23:22 typ...
Men som du vet så påstår vi som har honom som misstänkt GM att han lägger sig nära sanningen för han är livrädd att något vittne kan peka ut honom på trottoaren ...
Är vi överens då ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Sen angående att ens berätta att han går på utsidan av trottoaren är en lite märklig detalj att berätta...
Nästan som att han vill säga att om något vittne skulle ha sett mig gå bakom LOP så stämmer detta !
Jag tror faktiskt att han säger någonstans något liknade om hans löptur i gränden....
Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
En annan sak som mer är helheten i speglingsteorin...
Om Engström skulle vilja spegla GM men ligga ca 10-15 sek efter...
Det skulle se ut såhär :
Komma ut från Skandia och hamna bakom LOP...gå på utsidan av trottoaren
Svänga in mot skyltfönstret vid annonspelaren och kolla på klockan...
Ha ögonkontakt med Lisbeth och sen springa in i gränden efter GM och upp till DBG...
Då hade han speglat sina egna rörelse som GM...
Men låt oss titta lite närmre om det i själva verket är denna story han faktiskt vill lägga !!!!
Är det så att LJ stör denna story så han istället måste flytta bak språngmarschen, sen vara tvungen att hitta på saker på brottsplatsen i några minuter innan han sen sätter fart efter poliserna?
Min inställning till allt detta är att det framstår som helt osannolikt att en GM skulle råka skjuta statsministern för att därefter hänge sig åt en pussel-lek utan något motstycke och zick-zacka runt mellan olika poster och hinder på Sveavägen och Tunnelgatan.
GM tänker sig heller inte att om jag i förhör och media rör mig som GM bakom GM så kan jag inte pekas ut.
En för vittnen helt okänd GM:s prioritet nummer ett är att
inte bli utpekad överhuvudtaget. Inte att röja sig och förekomma utpekanden genom att gå bakom GM. Och om han inte blir utpekad inte posera och kasta ytterligare ljus på att befann sig intill mordplatsen. Inte tjata om att inslag i spretiga signalement kan ha avsett honom.
Om GM känt befann sig i området före skotten bör han, om han har sinnesnärvaro nog, kontakta polisen och meddela att han fanns på platsen. Därefter punkt.
Det intensiva klocktittandet vid reklampelaren eller skyltfönstret i skottögonblicket är ingen spegling, utan uppenbarligen en förklaring till att helt missa det som händer 15 meter framför honom.