Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-28, 17:04
Avstängd
Mentideros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Robert-Ynglingen-
Engström var ute och pratade med han som sköt Palme och en till att han kommer att komma ut i rätt tid. Så nu vet ni det.

Tycker det lutar åt att den som skulle bli "skogstokig" var Engström, och att han även var den som skulle "komma ut i rätt tid" och då få vapnet av någon.
Citera
2024-12-28, 17:09
Bannlyst
Stig skulle bara bli ett vittne. Men sen efter att jag blev framskickad till mordplatsen så fick han att göra livet ut. Vet att han som sköt Palme nämnde att Stig hadd2 sagt vad ska jag göra efter det här....då fick han att göra.
Citera
2024-12-28, 17:29
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Stig skulle bara bli ett vittne. Men sen efter att jag blev framskickad till mordplatsen så fick han att göra livet ut. Vet att han som sköt Palme nämnde att Stig hadd2 sagt vad ska jag göra efter det här....då fick han att göra.
Hur mycket av sin vakna tid spenderade SE med att banka in teorin att han var ett vittne?

99% eller något lägre? 99% verkar vara någon gyllene genomsnitt när det gäller SE.
Citera
2024-12-28, 17:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Sjövittnet minns fel angående bilen och emblemet och registreringsskylten? Ja kanske?

Hur tänker du om att SE såg smal ut i en blå overall? Såg sjövittnet fel även där? SE kan tydligen se både kraftig ock tränad ut, men utan anabola steroider efter mordet kanske SE blivit "smal" lagom till mordvapendumpningen?

Varför är du så säker på att ett vapen dumpades under isen? Sjövittnet såg väl inget vapen? Såg vittnet "fel" även där och missade mordvapnet?

Sjövittnet reagerade inte när hen såg SE i Rapport? Borde sjövittnet ha gjort det?

Hur tänker du runt dessa frågor?
Tittar man på allting kring det här (tipset från den lokala journalisten, förhöret med vittnet, förhöret med SE:s exfru, kartan, polisens foton med den inritade promenaden, jämförelsebilderna på de aktuella bilmodellerna, fotona på SE i skidbacken och på bilen vid stugan i Idre, artikeln i Expressen osv. osv.) så är det i alla fall helt klart att det är SE som vittnet ser. Vad han sysslade med går det kanske inte att säga lika säkert, men en bra gissning är väl att det handlade om (åtminstone ett bra försök) att göra sig av med mordvapnet. Sedan kan det säkert vara som någon var inne på här att den där lilla sjön var bottenfrusen (eller t.ex. att han insåg att han hade blivit iakttagen) så att han fick åka vidare och sedan lösa det på något annat sätt. Och för den som är inne på att "mördaren har ett annat namn" går det väl att tänka sig att SE helt enkelt ville testa en nyinköpt isborr som skulle användas vid pimpelfiske när han kom fram till Kringelfjorden.
Citera
2024-12-28, 18:51
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Tycker det lutar åt att den som skulle bli "skogstokig" var Engström, och att han även var den som skulle "komma ut i rätt tid" och då få vapnet av någon.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Hur mycket av sin vakna tid spenderade SE med att banka in teorin att han var ett vittne?

99% eller något lägre? 99% verkar vara någon gyllene genomsnitt när det gäller SE.

Om "Robban" är mytoman eller "visselblåsare" lär väl framgå med tiden.
Citera
2024-12-28, 19:55
Medlem
Citat:

Varför behövde man Stig som vittne?
Skulle han lämna vilseledande vittnesmål?
Har du möjlighet att utveckla saken?
Citera
2024-12-28, 20:59
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Om "Robban" är mytoman eller "visselblåsare" lär väl framgå med tiden.

Det framgick redan efter ungefär en sekunds betänketid.

För en gångs skull ligger självaste SE i lä, i sin egen tråd, vad gäller fantasifulla påhitt.

Men men, det låter som ett kul manusprojekt ... Byt ut några namn så bara.

Nå! Har inte hängt med i svängarna här i juletider. Tiden räcker inte till ...

Har ni hittat AB? Låter som om även den karln är ett mysterium eftersom inte NF såg honom.

Stod han i någon port eller prång? Det där varuintaget är kanske en kandidat.

Var han skymd bakom annonspelaren?

När började AB gå efter LOP egentligen?
Citera
2024-12-28, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Varför behövde man Stig som vittne?
Skulle han lämna vilseledande vittnesmål?
Har du möjlighet att utveckla saken?

Ingen aning jag har inte följt vad som har hänt med allt runt palmemordet sen det hände. Började med att komma ut med det för lite över 2 år sedan.
Citera
2024-12-28, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Sari är inte så viktig för teorin 1..

Utan det är bara att placera LOP närmare Brottsplatsen när Engström ser dom...

Lägg dom 30m längre söderut..Så passar det nog bättre
Då bör SE krockat med NF? Eller kommer han ut sekunden efter?
Citera
2024-12-29, 00:13
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ingen aning jag har inte följt vad som har hänt med allt runt palmemordet sen det hände. Började med att komma ut med det för lite över 2 år sedan.

Just därför kan det vara bra att som sagt ... kanske vara mer stringent i din utfästelse att hålla dig till fakta och inte dra några (förhastade) slutsatser.

Vad är detta?

"Nu har "ynglingen" trätt fram och han heter Robert Barestrand. Han var 16 år 1986 när han hamnade i århundradets svenska morddrama. Läs hans berättelse, där han bland annat kan ge Stig Engström alibi, Stig var ingen gärningsman, men väl en deltagare i sammansvärjningen..."
https://bokshop.bod.se/ynglingen-aer-aterfunnen-robert-barestrand-9789180576369

Kan du låta bli att påstå att SE inte kan vara GM!?
Senast redigerad av Gerhardt 2024-12-29 kl. 00:21.
Citera
2024-12-29, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Då bör SE krockat med NF? Eller kommer han ut sekunden efter?

Fausi passerade tidigare.
Citera
2024-12-29, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Just därför kan det vara bra att som sagt ... kanske vara mer stringent i din utfästelse att hålla dig till fakta och inte dra några (förhastade) slutsatser.

Vad är detta?

"Nu har "ynglingen" trätt fram och han heter Robert Barestrand. Han var 16 år 1986 när han hamnade i århundradets svenska morddrama. Läs hans berättelse, där han bland annat kan ge Stig Engström alibi, Stig var ingen gärningsman, men väl en deltagare i sammansvärjningen..."
https://bokshop.bod.se/ynglingen-aer-aterfunnen-robert-barestrand-9789180576369

Kan du låta bli att påstå att SE inte kan vara GM!?

Nej det kan jag inte. Därför att Stig sköt inte Paalme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in