Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-11, 22:11
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag vet inte hur man tänkte, kanske någon sorts koppling mellan Skandia-Stay Behind och SE.
Sen gav man upp och körde på SE som ensam gm.
Jag tror att på slutet ville man bara få slut på Palmemordet.

Jag har inget emot att man lade ned själva förundersökningen men förundras över att SEs död skulle användas som förevändning.

Lättledda människor med lite intresse för saken skulle då riskera att börja tro att SE verkligen mördade OP och det tycker jag är olyckligt.
Citera
2024-12-11, 22:12
Medlem
Folk från mina hemtrakter, södra lappland skulle nog kunna säga , han vart skjuten.
Citera
2024-12-11, 22:16
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Äsch, han plockade väl upp uttrycket när han var i Skelleftehamn.

För övrigt kan man ju resa exakt samma frågetecken kring JA och hans geografiska bakgrund. Om nu han är den hetaste alternativa kandidaten.

Att basunera ut att det var JA säger nog mer om förståndsgåvorna hos den som basunerar.

För övrigt borde väl SE lärt sig svenska av sina föräldrar i Indien? Vet vi var de kom ifrån?

Att SE flyttade fritidshuset på Mörkö "norrifrån" kan kanske ge associationer till Norrland. Kanske rent av Skelleftehamn?

Edit: Jag tänker att husstommen var en byggnad som fanns i Engströms släkt på något sätt? Det var väl inte vanligt att begagnade husstommar från Norrland annonserades i Stockholmstidningarna 1986?
Senast redigerad av ursprungligen 2024-12-11 kl. 22:27.
Citera
2024-12-11, 22:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Folk från mina hemtrakter, södra lappland skulle nog kunna säga , han vart skjuten.

Vilket är korrekt och lite finare "ålderdomlig svenska" som de stressade yrbollarna söderut på något sätt lämnat bakom sig blev kontentan.

Om mordet skett på 1700-talet hade ordvalet också sannolikt fallit på "vart".

SE kanske tyckte det var lite snitsigt att snärta till med "vart" för att variera sig lite? Var det inte någon närradiostation som hade någon radiopjäs om mordet på G3 under mordkvällen?

Kanske SE var med i det sällskapet? Låg inte radiostudion i Rivalhuset vid Mariatorget?
Citera
2024-12-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vilket är korrekt och lite finare "ålderdomlig svenska" som de stressade yrbollarna söderut på något sätt lämnat bakom sig blev kontentan.

Om mordet skett på 1700-talet hade ordvalet också sannolikt fallit på "vart".

SE kanske tyckte det var lite snitsigt att snärta till med "vart" för att variera sig lite? Var det inte någon närradiostation som hade någon radiopjäs om mordet på G3 under mordkvällen?

Kanske SE var med i det sällskapet? Låg inte radiostudion i Rivalhuset vid Mariatorget?

Det skulle ju vara något , en koppling mellan SE och Societas Avantus Gardiae.

https://drive.google.com/file/d/17De7iKD4wVayfw6qYgUo3nRhzFCuzmVP/view

19880621
Citera
2024-12-11, 22:49
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Det skulle ju vara något , en koppling mellan SE och Societas Avantus Gardiae.

https://drive.google.com/file/d/17De7iKD4wVayfw6qYgUo3nRhzFCuzmVP/view

19880621

Det är väl en slump som ser ut som en tanke att Moderata samlingspartiet sände 14.00 -15.00 och Societas Avantus Gardiae 15.30 - 16.00 på morddagen?

SAG hade "ett viktigt möte" enligt dokumentet och det är väl troligt att de infann sig lite före sändningstid samtidigt som SE kan ha suttit och varvat ned efter Moderaternas sändning?

Titta där, två pusselbitar som passar ihop! Moderaten SE och SAG kan ha träffats i studion vid Mariatorget. Samma adress som HH påstås besökt på mordkvällen om vi får tro hans chaufför.

Misstankarna att HH skyddar SE stärks således eftersom SE sade "vart" på mordplatsen och var moderat som kan ha deltagit i närradiosändningarna från Rival.
Senast redigerad av ursprungligen 2024-12-11 kl. 22:51.
Citera
2024-12-11, 22:55
Medlem
Citat:
Det är väl en slump som ser ut som en tanke att Moderata samlingspartiet sände 14.00 -15.00 och Societas Avantus Gardiae 15.30 - 16.00 på morddagen?

SAG hade "ett viktigt möte" enligt dokumentet och det är väl troligt att de infann sig lite före sändningstid samtidigt som SE kan ha suttit och varvat ned efter Moderaternas sändning?

Titta där, två pusselbitar som passar ihop! Moderaten SE och SAG kan ha träffats i studion vid Mariatorget. Samma adress som HH påstås besökt på mordkvällen om vi får tro hans chaufför.

Misstankarna att HH skyddar SE stärks således eftersom SE sade "vart" på mordplatsen och var moderat som kan ha deltagit i närradiosändningarna från Rival.

Konspirationen växer, nu fick vi med oss Hans Holmer också.
Citera
2024-12-11, 22:55
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Hur många bilar tror du Lisbeth stannade och bad dem kalla efter ambulans?
Var det minst 20 som Engström påstår i Svd?

Hur kom han fram till den siffran tror du?
Det var inte en hel del, massor eller flera. Det var MINST 20.

Intressant.

https://gunnarwall.wordpress.com/wp-content/uploads/2021/04/20210406_145024-svd-860302-4-stjarnor-inlaga.jpg

Tackar som frågar..
Inte alls 20st bilar såklart.
Vittnet SE överdriver för en journalist, vilket inte på något sätt är unikt.
Poängen är så klart att SE uppger att Lisbeth är ute i gatan och i sin förtvivlan försöker stoppa bilar och/att kalla på ambulans. (vilket är det som också stöds av andra vittnen. Hans J. bl.a.)
Att sedan de med en stark SE-teori, snöar in sig på antalet bilar som SE angivit, blir rätt löjeväckande för att vara skarp i kritiken. (Och det är inte dig jag tänker på här, primärt)
Det är ett icke-argument, att snöa in sig på antalet bilar han räknat till och inte bemöta de uppgifter i detta som betyder något, oavsett vad man ens tycker i skuldfrågan.
Citera
2024-12-11, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Tackar som frågar..
Inte alls 20st bilar såklart.
Vittnet SE överdriver för en journalist, vilket inte på något sätt är unikt.
Poängen är så klart att SE uppger att Lisbeth är ute i gatan och i sin förtvivlan försöker stoppa bilar och/att kalla på ambulans.
Att sedan de med en stark SE-teori, snöar in sig på antalet bilar som SE angivit, blir rätt löjeväckande för att vara skarp i kritiken. (Och det är inte dig jag tänker på här, primärt)
Det är ett icke-argument, att snöa in sig på antalet bilar han räknat till och inte bemöta de uppgifter i detta som betyder något, oavsett vad man ens tycker i skuldfrågan.

Nej, men det visar ju att han måste ha varit borderline sinnessjuk vid den tiden.

Kapabel till vad som hellst säg.
Citera
2024-12-11, 23:07
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Att basunera ut att det var JA säger nog mer om förståndsgåvorna hos den som basunerar.

Tydligen får man bara leta bland de identifierade individerna inne i bilen. Tanken på att rösten skulle kunna komma utifrån och vara oidentifierad blir lite läskig, så det är skönast att göra det enkelt för sig och ta någon man känner till. Tänket känns igen.

Citat:
För övrigt borde väl SE lärt sig svenska av sina föräldrar i Indien? Vet vi var de kom ifrån?

Att SE flyttade fritidshuset på Mörkö "norrifrån" kan kanske ge associationer till Norrland. Kanske rent av Skelleftehamn?

Edit: Jag tänker att husstommen var en byggnad som fanns i Engströms släkt på något sätt? Det var väl inte vanligt att begagnade husstommar från Norrland annonserades i Stockholmstidningarna 1986?

Vågar nog inte spekulera i en hetare Norrlandskoppling än att SE drack Norrlands Guld.
Citera
2024-12-11, 23:11
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Nej, men det visar ju att han måste ha varit borderline sinnessjuk vid den tiden.

Kapabel till vad som hellst säg.

Jag kan väl påpeka att jag själv drog slutsatsen att SE överdrev, men det kan ju även ha varit hans uppfattning och sanning.

Att du ställer den där diagnosen på SE, talar nog mer för vilka slutsatser du redan dragit i skuldfrågan.

Om du inte själv eller varit med om folk(kanske du själv?) som överdriver "antal" eller "vikt" eller annat i olika sammanhang, så förstår jag din kommentar...
Men borderline och sinnessjuk är rätt usla påståenden... icke-argument som jag skrev.
Citera
2024-12-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Jag kan väl påpeka att jag själv drog slutsatsen att SE överdrev, men det kan ju även ha varit hans uppfattning och sanning.

Att du ställer den där diagnosen på SE, talar nog mer för vilka slutsatser du redan dragit i skuldfrågan.

Om du inte själv eller varit med om folk(kanske du själv?) som överdriver "antal" eller "vikt" eller annat i olika sammanhang, så förstår jag din kommentar...
Men borderline och sinnessjuk är rätt usla påståenden... icke-argument som jag skrev.

Tror inte SE got his shit together tills efter semestern i Idre. Innan dess var han fan helt ute av kontroll.
Ljög okontrollerat.

Kolla bara på den bilden av honom i Svd, ser ut som en helt annan människa.

Men efter semestern får han mer kontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in