Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
1. Han ljuger i förhör om att han var på Åland.
2. Han var där med en okänd bekant som inte var hans fru. Kom att tänka på "The Americans".
3. Han ljuger om att inte ha träffat OP, då han säger att han mött honom på Slottsbacken.
Precis som den aggressive man som LP minns.
4. Hade inte EAP en aktivitet där samtidigt?
5. Han reagerade skumt på MOP-frågor.
Det mest intressanta är möjligen att SE, om han var mannen i butiken, ansåg att polisen tagit fel person: 33-åringen. Samma åsikt som Norrtäljemannen tvärsäkert för fram i sitt bekännelsebrev.
Med någon dags mellanrum? Hur kunde båda två vara så säkra på det? Otur, igen, för gamle gode SE ...
Nu var det ju egentligen Problem2020 jag frågade, men...
De flesta hade en åsikt om mordet 1986 (precis som idag), de flesta hade en åsikt om den person eller grupp polisen satt klorna i vid tillfället; oavsett om kalendern visade 1986, 1987 eller 1989. Alla var lika övertygade om "sin GM" och teori (precis som idag), oavsett om det var Ålandskvinnan, kunden i hennes butik, Pär Häggström, Hans Holmér eller Nisse i Hökarängen. Inga konstigheter alls.
Svarar skumt på MOP-frågor? Det är privatdeckaren Ålandskvinnans högst personliga åsikt. Mig veterligen väger hennes ord inte tyngre ä n Nisse i Hökarängens, med tanke på att hon (vad vi vet) saknar polisutbildning? Vem som helst kan anses vara udda/suspekt/misstänkt beroende på vilka glasögon man väljer att se situation och person igenom.
Vad jag vet finns det inget som styrker att EAP hade något evenemang på Åland den fredagen? Men jag kan ha missat det. Men vad finns det för känd koppling eller samröre mellan EAP och SE? Det är väl just bara önsketänkande och rena spekulationer?
Har SE träffat OP på Slottsbacken nu också? Har du källa/bevis på det? Eller tänker du att eftersom personen i butiken sagt detta, och att personen i butiken
är SE, så har detta möte inträffat? Eller önsketänker du, bara spekulerar lite?
Personen som åkte finlandsfärja hade en (för dig) okänd kvinna och ett (för dig) okänt barn med sig...ja? Vi vet till att börja inte med vem personen som eventuellt hade initialerna SE och som såg ut som Skandiamannen var? Vari ligger det konstiga?
Ljuger i förhör om att han inte var på Åland? Vad vet du om det? Du menar; bara för att Ålandskvinnan tyckte att mannen i butiken var lik SE, så
var Skandiamannen på Åland och
ljuger om att han inte var där? Är inte det mest troliga att han inte var där? Varför skulle han förneka en oskyldig tripp till Åland om han nu varit där? Hade han inreseförbud?
Nästan lite skakande, att det finns personer som på fullaste allvar ser detta som intressant.
Mycket kan man säga om supersnuten Ström, men nog lade han sitt pussel rätt, när han avfärdade detta trams alltid.