Citat:
Ursprungligen postat av
henrikofsweden
Till dig, med kvalificerade bedömningar. Jag är beredd att ändra
https://imgur.com/a/wT18CIQ
Förövrigt när jag går igenom larmlistan, får jag det inte riktigt att gå ihop med ALG förhör.
Aha, nu förstår jag. ALG går från den gröna dörren och sedan genom garaget via en dörr i skjutporten, till en kontroll av dörren vid Beckers (Dekorimas) lager, omedveten om kalabaliken några meter därifrån.
Trodde först hon sprang som Tom Cruise genom korridorerna.
Sedan, efter 23:23, återvänder hon alltså till receptionen, och då har AK lämnat. Kan hända att ALG gick på muggen eller rökte och/eller tog en kaffe, innan hon gick tillbaka.
Vad är det som inte går ihop med hennes förhör?
P.S. Vem är det som utför dörrkontrollen på baksidan kl. 23:51? Var det inte då båda väktarna pratade med SE, och såg honom lägga väskan på disken och ringa. Eller hade han gått, redan då?
Fast satt inte ALG och HO kvar och pratade en stund, innan han gick ut på nattronden?
Kan knappast tro att ALG behövde utföra tre ronder.
Är "larmorsak" i listan, bakvänt nog, den som sitter vid disken? 111X är AK, eller den allmänna, 135X är HO ... då måste 184X vara ALG, som sitter i disken medan HO går på rond.
Ibland använder ALG ändå 111X. HO sa att systemet med privat beteckning var nytt, så de kanske glömde av sin egen beteckning ibland, och körde med den allmänna 111X.
Behövde man alltså knappa in en kod varje gång. Då blir det ännu mindre tid för HO att prata med SE?