Citat:
Ursprungligen postat av
Roerlig
Ja, alla dessa dagrums-monologer som ärendet frammanar hos individer där det inre och det yttre är ett är onekligen bisarra.
Jag sitter ofta i dagrummet och filosoferar om GM-SE led av tvångstankar före mordet.
Antingen skulle GM-SE i dessa tvångstankar fånga en vild sköldpadda och flå skalet av den med sina bara händer för att sedan dricka dess blod. Lite blod kunde dock då få rinna ned på den stockholmsgata där sköldpaddan råkade fångas.
Alternativet var att skjuta OP i ryggen med en tjuvlånad revolver, antingen från kompisarna på Spelklubben Oxen eller från den där dysterkvisten WGs källare. Även här ingick i planerna att lite blod kunde tillåtas flyta ut på Stockholms gator.
När GM-SE i ett slag av kortisoninducerad klarsynthet (Lidnersk knäpp) insåg att hans händer blivit så svaga att han inte skulle kunna flå en vild sköldpadda med dem längre, skred han till verket i slutet på februari 1986 och sköt OP istället (och i ryggen).
Så ungefär tror jag att tvångstankarna i GM-SEs hjärna gick runt, runt i cirkel. Det tänker jag ofta på i dagrummet.