Citat:
Ursprungligen postat av
pojkpingis
Ja, omkring 7-8 april (om jag minns rätt) medverkade ju SE i både SVT och Expressen. Dagarna efter borde ju båda medierna blivit nedringda gällande SE av allsköns människor, men icke vad det verkar? Ålandskvinnan är väl den ende vi känner till som skrev brev till HH?
Ålandsmaggan var inte på Grand på mordkvällen utan tyckte sig känna igen SE i sin klädaffär 'Happy Days' i Mariehamn på Åland ca två veckor efter mordet i samband med OPs begravning.
Det skulle även om det verkligen var SE, som lånat funkisdotter och "stand-in-fru", som var in i Maggans butik två veckor efter mordet inte betyda att SE var mördaren bara för det, även om många i tråden tycks tro det.
Även efterspelsvittnet SE kanske tog sig en tur till Mariehamn eftersom han hört att de bästa gula joggingbyxorna fanns till försäljning just där och då.
Annars blev resultatet av SEs uppvisning i media magert? Vittnena på Grand var väl lite mer "intellektuella" och tittade inte på "folkkanalen tvåans" plebejiska nyhetsprogram "Rapport" utan det lite mer uppnästa och akademiskt tilltalande Aktuellt på den enda riktiga och ursprungliga kanalen TV1?
Det var lite av ett livsstilsval och statusmarkör att välja tv-kanal 1986 på ett annat sätt än idag. TV1 var "finare" än TV2 om jag inte missminner mig.