Citat:
Ursprungligen postat av
sankmark
Det kan bero på att vittnesmålen beskriver en gärningsman på, 35-40år, t.o.m 25år.
"Vältränad och snygg kropp". "Kraftig ryggtavla". Låter det som Engström.
Och i övrigt finns det ingenting som binder Engström till mordet, mer än fantasifulla anekdoter som försöker likt KP binda Engström. Funkade inte. T.o.m KP insåg att han inte hade något mer än dåliga spekulationer.
"jag är inte så dum så jag tror det här räcker"
Kraftig ryggtavla eller bredaxlad kan nog stämma rätt bra på SE.
Jag återupprepar att det är väldigt svårt att uppskatta en persons ålder om man inte sett dennes ansikte.Ser man till hur han rörde sig så åter igen så rör han sig som en 40-åring ungefär.
Steget såg spänstigt och rätt vältränat ut.Det finns även vittnen som använder andra ord än dessa för att beskriva mördarens rörelsemönster så man ska vara försiktig att dra för stora växlar av detta.
Det är ju intressant att du som tror på CP framhäver att GM ska ha haft snygg kropp och varit vältränad.
Det stämmer onekligen ännu sämre på CP än på SE.
Förklaringen till varför du tror på CP måste ju vara att LP pekade ut honom.
Vilket enligt dig är ett måste för att någon ska kunna vara mördaren,
Problemet blir då att inget annat pekar på den person hon pekade ut.Hans signalement stämmer inte heller så bra.
Hans sätt att röra sig påminner inte heller om vad vittnen säger.
MEN eftersom du bestämt dig för att mördaren måste ha pekats ut av någon så har du bara CP kvar.
Annars kan man lätt bortse från just den detaljen att någon måste ha pekat ut mördaren i detta fall.
Eftersom ingen(förutom MÖJLIGEN LP ) sett hans ansikte.
Men så långt tänker du ju inte.
Därmed är du fastlåst vid en man som friats och avförts från utredningen och som det heller inte finns nåt som talar för hans inblandning i mordet i övrigt heller.
Ridå ner för dig.
In absurdum gäller det att ändå fortsätta hävda att CP ändå är GM.
Allt som motsäger det till trots.