Citat:
Ursprungligen postat av
Sumer
Jag har inte lika stor tro på Ålandskvinnan som du verkar ha.
Men det är ju intressant hur omfattande Stigs resande måste ha varit Idre och Åland , borrat i någon sjö och åkt taxi plus att han var från morgonen till klockan 23,19 på jobbet , sköt OP satt vaken på natten och lyssnade på alla nyhetssändningar mm
Sjön tror jag inte riktigt på. Det finns betydligt bättre och mer öppna vattendrag på väg upp till Idre?
Vi har delar av Dalälven, som bitvis torde ha varit öppen, en stor del utefter Riksväg 70. Siljan, Trängslet?
Vet inte hur fruset allt det här är i början på mars, men men ...
Men jag förstår att de kollade upp sjön, med tanke på tidpunkten och bilens färg.
Åland var veckan efter Idre-resan. Synd att inte PH kollade Skandiamannens frånvaro den veckan.
Var han sjuk den 13-14:e månntro?
Nyhetssändningarna torde ha gått på repeat under morgon och förmiddag.
Men ja, han var en aktiv man dagen efter mordet i alla fall.
Ålandskvinnan är intressant eftersom hon nämner det där med glasögonen och mötet på Slottsbacken.
Samt att Skandiamannens namn användes vid reservationen av ett plagg, eller ett snarlikt namn.
Det fanns en teori om att Skandiamannens expertis nyttjades i framställningen av någon tidning.
Ja, det är bra konstigt alltihop. SE eggade fantasin? Man skulle bra gärna ha velat vara i butiken den dagen, eller ännu hellre: En bit ovanför trappen med ett zoom-objektiv fredagen den 28:e ...