2023-07-14, 16:44
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ja fast det vittnet sa aldrig att personen sprang efter poliserna så vi har ff bara en civil som sprang i gränden med enligt det vittnets beskrivning som Engström var klädd...

Så hur vill du eg ha det ?
Jo, det var exakt det LL sa.

Vi har en gm som var klädd som de flesta.
Citera
2023-07-14, 16:46
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Tja, en gubbmagad kan nog tas för kraftig/påbyggd. Fast enligt dig stämmer inte signalementet och SE har alibi.Är det någon mening med att diskutera?
Fast nu säger inte vittnena påbyggd på det sättet.
LJ säger muskulös, AD säger bredaxlad och att det inte beror på kläderna. AH säger snygg kropp.

Nu valde du en egen tolkning av påbyggd för att kunna klämma in det på SE.

Ja, enligt mig och vittnena stämmer inte signalementet. Alibit finns där men kan inte tas som vattentätt.
Citera
2023-07-14, 16:48
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Men du skrev ju nyss att de såg ansiktet:

"I övrigt är inte LP den enda som sett ansiktet. Även HJ, LJ har sett det."

Hur ska du ha det? Menar du att de såg ansiktet, men inte lämnade någon beskrivning av det?

Ja, i så fall kan de inte ha sett så mycket av ansiktet.

Har knappt sett en enda hänvisning från ditt håll.
Om du inte som vanligt struntit i att läsa ordentligt så hade du sett att jag skrev att de såg ansiktet, men inte tillräckligt länge eller under tillräckligt bra förhållanden för att kunna återge detaljer.
Det är vad både HJ och LJ uppger.
Citera
2023-07-14, 16:51
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
http://www.itdemokrati.nu/page36ar.html Lisbet såg inte mördarens ansikte/utseende. Hon såg mördaren- snett bakifrån springa in i gränden- inget ansikte, ingen blick. Det står klart och tydligt i första riktiga polisförhöret dagen efter mordet. Lisbet förväxlade sina förvirrade och traumatiska intryck från mordplatsen. Anders B förväxlade hon med mördaren m.m.
Du struntade lämpligt nog i att läsa meningen efter, där det står att gm stannade och vände sig om. Det är bra jobbat av LP att se att han gör det utan att se ansiktet.
Det står klart och tydligt i första riktiga polisförhöret. Det gäller bara att läsa det.
Citera
2023-07-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Fast nu säger inte vittnena påbyggd på det sättet.
LJ säger muskulös, AD säger bredaxlad och att det inte beror på kläderna. AH säger snygg kropp.

Nu valde du en egen tolkning av påbyggd för att kunna klämma in det på SE.

Ja, enligt mig och vittnena stämmer inte signalementet. Alibit finns där men kan inte tas som vattentätt.

"Alibit finns där men kan inte tas som vattentätt"

Alltså är det inget alibi.

"Nu valde du en egen tolkning av påbyggd för att kunna klämma in det på SE"

Tja, efter att ha sett några av bilderna på SE tycker jag nog att han kas tas som hyfsat tränad. Du som hävdar att CP är troligare bör ju få svårt att få ihop ekvationen.

Återigen ,vad är det du tycker är intressant att diskutera? SE har alibi, passar väldigt illa in på signalementet och saknar vapen. Varför inte bara gå vidare?
Senast redigerad av Makarov.24 2023-07-14 kl. 17:23.
Citera
2023-07-14, 17:32
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
"Alibit finns där men kan inte tas som vattentätt"

Alltså är det inget alibi.

"Nu valde du en egen tolkning av påbyggd för att kunna klämma in det på SE"

Tja, efter att ha sett några av bilderna på SE tycker jag nog att han kas tas som hyfsat tränad. Du som hävdar att CP är troligare bör ju få svårt att få ihop ekvationen.

Återigen ,vad är det du tycker är intressant att diskutera? SE har alibi, passar väldigt illa in på signalementet och saknar vapen. Varför inte bara gå vidare?
Det finns såklart olika grader av alibi. Uttrycket "vattentätt alibi" har inte hittats på för skojs skull.

Då kan du ju inte se rätt. SE är objektivt inte tränad. Han beskrivs som otränad och lat av närstående och ger verkligen inte ett tränat intryck.

Jag vet heller inte varifrån du får att jag hävdar att det är CP som är gm. Det tror jag inte. Jag har ingen aning om vem som är gm.
Citera
2023-07-14, 17:53
Medlem
Citat:
Det finns såklart olika grader av alibi. Uttrycket "vattentätt alibi" har inte hittats på för skojs skull.

Då kan du ju inte se rätt. SE är objektivt inte tränad. Han beskrivs som otränad och lat av närstående och ger verkligen inte ett tränat intryck.

Jag vet heller inte varifrån du får att jag hävdar att det är CP som är gm. Det tror jag inte. Jag har ingen aning om vem som är gm.

"Det finns såklart olika grader av alibi"

Jag håller inte med. Antingen har du det eller inte. På samma sätt som du är gravid eller inte.

"Då kan du ju inte se rätt"

Dåså, saken är klar.

"Jag har ingen aning om vem som är gm"

Förutom att det inte är SE.
Senast redigerad av Makarov.24 2023-07-14 kl. 17:57.
Citera
2023-07-14, 18:04
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
"Det finns såklart olika grader av alibi"

Jag håller inte med. Antingen har du det eller inte. På samma sätt som du är gravid eller inte.

"Då kan du ju inte se rätt"

Dåså, saken är klar.

"Jag har ingen aning om vem som är gm"

Förutom att det inte är SE.
Okej, om du ska fastna på språkliga bagateller så får jag väl ändra mig till att SE har ett alibi om man ska tro väktarna.

Nej, du kan faktiskt inte se rätt om du ser en vältränad man när du tittar på SE.

Ja, att det inte är SE är jag rätt säker på.
Citera
2023-07-14, 18:33
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Okej, om du ska fastna på språkliga bagateller så får jag väl ändra mig till att SE har ett alibi om man ska tro väktarna.

Nej, du kan faktiskt inte se rätt om du ser en vältränad man när du tittar på SE.

Inte många gram fett på den kroppen. Snygg kropp för att vara 52!

https://www.imago-images.com/bild/st/0101580398/s.jpg
Citera
2023-07-14, 18:41
Medlem
Citat:

"Nej, du kan faktiskt inte se rätt om du ser en vältränad man när du tittar på SE"

Hur tycker du att han ser ut när han springer i tv? Eller på bilden Dalulven länkar till?

"SE har ett alibi om man ska tro väktarna"

Ja, och tror man på LP är fallet löst. Vad är det som stämmer?
Citera
2023-07-14, 18:42
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Inte många gram fett på den kroppen. Snygg kropp för att vara 52!

https://www.imago-images.com/bild/st/0101580398/s.jpg
Han väger 80kg, så det finns absolut fett på den kroppen.

Han må ha ganska bra kropp för att vara 52. Men nu är det ju inte heller det som sägs. Utan snygg kropp. Punkt.

Du ser också där att han har ett stort huvud och smala axlar.
Citera
2023-07-14, 18:46
Medlem
Citat:
Han väger 80kg, så det finns absolut fett på den kroppen.

Han må ha ganska bra kropp för att vara 52. Men nu är det ju inte heller det som sägs. Utan snygg kropp. Punkt.

Du ser också där att han har ett stort huvud och smala axlar.

Den kroppen kan alltså inte tas för snygg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in