Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
Kan vi alla enas om att vi inte VET huruvida SE är skyldig eller oskyldig? Vi kan vara säkra på att Viktor Tichonov inte är mördaren, men i fallet med SE råder osäkerhet och bevis/alibi till 100% saknas.
Säker kan man inte vara på någonting.
Det saken handlar om är vilken grad av misstanke man riktar. Jag hamnar inom ett promillevärde för att han skulle vara skyldig medans andra gör helt andra bedömningar.
Vad vi måste göra är då att titta på varje punkt som läggs honom till last, och försöka att hitta enklare förklaringar. Går de inte att hitta ökar naturligtvis misstankegraden och motsatt om det går att hitta naturliga förklaringar.
Alldeles oavsett fattas det allra mest elementära. Bevisen.
Indicierna är dessutom mycket svaga, och blir inte starkare för att KP hjälper dem på traven.
Han har ju uppehållit sig en hel del vid rent nonsens samt att han skruvat på fakta.
Diskussionen borde egentligen handla mer om KP och hans uppenbart avtrubbade Palmegrupp.
Om rättssäkerheten och det osnygga i att behandla SE:s anhöriga på det sätt de gjort.
Den diskussionen är oundviklig i framtiden.