Citat:
Ursprungligen postat av
csvens
Kollar man på uppgifterna som HO, ALG och frun lämnar så finns följande gemensamma nämnare.
Att han hör det smäller och att sedermera ser en skjuten person som är OP och det står några människor runt. SE hjälper till att vända OP när han kommer fram. Det är grunden i berättelserna runt 23.45-01.00. Sen diffar uppgifterna, med typ det rinner blod är näsa och mun säger väktarna, polisen varit brysk mot LP säger någon etc.
Vi flyttar fram några timmar och tittar på vad som händer i förhören med RB och polisen så tillkommer en del uppgifter, t ex polisen kommer snabbt, polisen springer in i gränden, LP viftar på bilar, SE såg taxibil, SE hjälper till med framstupa sidoläge, säger att LP beskrivit ett signalement om en man med mörkblå täckjacka.
Alla dessa uppgifter finns med i någon form i media under dagen. Då frågar man sig naturligtvis om det kan slumpa sig så att han kom på dessa utan att ta del av media eller har han från media fyllt på med dessa?
Har han tagit dessa från media så får han en flashback och minns hur det förhöll sig, eller så skarvar han sina uppgifter. Med all sannolikhet har han följt media i alla fall.
Jag har läst dina inlägg med stort intresse och jag tycker detta med den "blå täckjackan" samt "det som stämmer" med SE:s berättelse känns än mindre imponerande efter det ...
Det finns i mitt tycke flera saker som är motstridiga eller inte stämmer - än vad som stämmer, och om han snappat upp saker från media kan han ju lätt ha vävt in dem i en egen story.
Det finns många märkliga psykologiska profiler som till slut snärjer in sig så att de knappt själva vet vad som är sant och falskt ...
SE som GM bytte troligen fot vartefter han tror det är gynnsamt för honom själv och att det är därför saker blir motstridiga ... sprungit efter polis eller GM etc ...