2012-08-22, 13:19
Medlem
BirgittaSpetss avatar
Hej,
jag vill verkligen inte bo hemma då det är så låg levsnadsstandard här plus att jag är en ekonomisk börda. Jag är inte bortskämd eller har höga krav, men det är verkligen botten här. Gamla senila farsan.
Morsan som kämpar på. Flottiga tallrikar, kallt duschvatten etc.

Jag pluggar och vill inte heller leva så fattigt som jag blir tvungen till som student.
Jag vill ha ett deltidsjobb, men får inget.
Citera
2012-08-22, 13:39
Medlem
f0cuss avatar
Om du fixar husvagn så kan jag flytta med ut i den.
Citera
2012-08-22, 14:05
Medlem
OffensiveShits avatar
Gör som majoriteten av alla studenter i sverige. Ta csn-lån och flytta in i en studentlägenhet.
Citera
2012-08-22, 18:31
Medlem
Bit ihop. Plugga klart. Skaffa ett jobb. Flytta.
Så gör nog majoriteten av ungdomarna i samhället.

Alternativet är såklart att leva på CSN, men du efterfrågade en högre ekonomisk standard en studenter, och då krävs antingen jobb eller att du tar ett blancolån så du kan vara kung på krogen i helgen och leva på existensminimum resten av livet. You choose.
Citera
2012-08-23, 20:03
Medlem
BirgittaSpetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheCake
Bit ihop. Plugga klart. Skaffa ett jobb. Flytta.
Så gör nog majoriteten av ungdomarna i samhället.

Alternativet är såklart att leva på CSN, men du efterfrågade en högre ekonomisk standard en studenter, och då krävs antingen jobb eller att du tar ett blancolån så du kan vara kung på krogen i helgen och leva på existensminimum resten av livet. You choose.

Är för många år till det är färdigt.
Citera
2012-08-23, 20:33
Medlem
rutger9999s avatar
Blir nog svårt att kräva soc på en lägenhet för att
  • Din pappa är senil.
  • Ni har flottiga tallrikar (diska?).
  • Det är kallt duschvatten (ring hyresvärden?)

Sök jobb som städare?
Citera
2012-08-23, 21:52
Medlem
Zijns avatar
Sök extrajobb inom vården
Ta CSN lån och skaffa egen studentbostad

Inse att tills du har en vettig inkomst så kommer du ingenstans, och dit kommer man sällan utan utbildning eller erfarenhet.
Citera
2012-08-23, 21:52
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirgittaSpets
Jag pluggar och vill inte heller leva så fattigt som jag blir tvungen till som student.
Jag vill ha ett deltidsjobb, men får inget.
Om du vill att vi skall hjälpa dig / ge tips så behövs mer information, pluggar du på gymnasiet och bara får studiebidrag? Hur gammal är du?

Vet inte vad du tycker är att leva normalt men tar du fullt studielån och pluggar på universitet / högskola så får du ju ändå ut ca 7-8000:- med lån + bidrag och borde dessutom kunna få en del bostadsbidrag om du är under 28 år ...skaffar du en lägenhet som inte är för dyr så tycker jag du borde ha det ok om du inte är en diva eller slösaktig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in