Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Tror inte en doshöjning hjälper om du inte känner någon förbättring alls av den nu. Ångest är extremt svårt att behandla med mediciner, men det finns ju en hel del att prova så istället för att höja dosen tycker jag du ska be din läkare om att få prova någon helt annan typ av medicin mot ångesten. Ett säkert kort är ju bensodiazepiner, men de är ju dessvärre beroendeframkallande och kan - om man tar för ofta - förvärra ångesten kraftigt.
Dom flesta liknande mediciner brukar man börja i låg dos för att sen öka på tills önskad effekt är nådd eller till max dos. 50 mg är ingen max dos när det gäller ts medicin så varför skulle det inte hjälpa att höja dosen?
Citat:
Ursprungligen postat av 239
Oj, varför fick jag så mesig dos då tro? :P hade en ung tjej som var at-läkare först, så hon verkade inte så insatt i saker och ting. Hon sa bl.a. när hon ringde en gång att "man brukar nog inte höja dosen". Hmm. Lät som hon inte hade så bra koll :P Nu vet jag inte vem jag har, fick någon annan at-läkare en sväng men nu ska jag få någon annan igen tydligen...
Man brukar börjar med låg dos för att sen öka på den för att lättast kunna avgöra vilken dos som behövs. Tycker du ska boka en ny läkartid, med en ny läkare om du inte känner förtroende för den du har, för att diskutera din situation.