Citat:
Ursprungligen postat av
Krutoman
Är bägge två stora finansiella bluffmakare som har en del saker gemensamt - att de tex gick i samma grundskola (på Lidingö)
Stjärnvägen har man ju observerat - jag har som har utsikt.
Det är absolut ingen tvekan om att det försiggår "statlig verksamhet" i den byggnaden - Det är klart och tydligt - utom all rimlig tvivel - i över 40 år.
Jag tror att det är utbrytare fraktioner inom Sovjetiska/Ryska staten som inte tycker att det är så roligt att lämna sina bekväma hem.
Det var MYCKET LÄNGE sen man kunde avlyssna radiosignaler - på det sättet man föreställer sig spioneri.
Huset fungerar som en sambandscentral för alla perversa agenter - som tror att signalspaning är högsta mode. En fristat för fallna agenter?? Som kan roa sig på stureplan.
Eftersom Lidingö är späckat fett med ambassader - som signalerar - så tror man kanske i en kalla krigs hjärna att man skulle kunna snappa upp radiovågor på ett sätt som motiverar husets fortsatta existens. (jag kan tex tänka mig att negerambassadörer ringer hem till negerland på klarspråk - och då kan det vara intressant om man nu intresserar sig för negerländer)