Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-04, 16:03
  #1693
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
En galet viktig och stor insändare kring situationen i Forserum som den troligtvis ser ut på riktigt:

https://nassjo.sverigedemokraterna.s...l-sd-i-nassjo/

Hur kunde det blir så här? Hur kan ursprungsbefolkningen och deras barn trakasseras på det sätt som beskrivs (och som jag inte betvivlar en sekund av egen erfarenhet), och sedan till råga på allt bli uthängda som "rasister" av PK statsmedia. Det är ta mig tusan svårsmält.

Jag har stor erfarenhet av stolta ostasiatiska länder, och detta som man upplever kring Forserum och medias hantering är bara helt för bisarrt för att förstå i en jämförelse. Det är surrealistiskt, Kafka-känsla. I min värld så gäller detta:
- Vi kan visa godhet mot nödlidande men då får de vara tacksamma och ta seden dit man kommer
- Sammanhållning och gemenskap, kultur och historia, är bra för ett land och dess befolkning.

BASTA!
2012-09-04, 16:18
  #1694
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
En galet viktig och stor insändare kring situationen i Forserum som den troligtvis ser ut på riktigt:

https://nassjo.sverigedemokraterna.s...l-sd-i-nassjo/

Hur kunde det blir så här? Hur kan ursprungsbefolkningen och deras barn trakasseras på det sätt som beskrivs (och som jag inte betvivlar en sekund av egen erfarenhet), och sedan till råga på allt bli uthängda som "rasister" av PK statsmedia. Det är ta mig tusan svårsmält.

Jag har stor erfarenhet av stolta ostasiatiska länder, och detta som man upplever kring Forserum och medias hantering är bara helt för bisarrt för att förstå i en jämförelse. Det är surrealistiskt, Kafka-känsla. I min värld så gäller detta:
- Vi kan visa godhet mot nödlidande men då får de vara tacksamma och ta seden dit man kommer
- Sammanhållning och gemenskap, kultur och historia, är bra för ett land och dess befolkning.

BASTA!

Jag instämmer helt. Svenska s.k. journalister agerar utan några spärrar, de diktar fritt och verkar inte se något märkligt med det.

Men medias agerande i fallet Forserum kommer tveklöst att öka antalet SD-röster 2014 i Forserum och närliggande bygd. Var tionde röstade på SD i Forserum, Anneberg och Barkeryd.

http://www.val.se/val/val2010/slutre...724/index.html
2012-09-04, 16:43
  #1695
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag instämmer helt. Svenska s.k. journalister agerar utan några spärrar, de diktar fritt och verkar inte se något märkligt med det.

Men medias agerande i fallet Forserum kommer tveklöst att öka antalet SD-röster 2014 i Forserum och närliggande bygd. Var tionde röstade på SD i Forserum, Anneberg och Barkeryd.

http://www.val.se/val/val2010/slutre...724/index.html

Svenska journalister verkar ha samma grundsyn på vårt västerlänska samhälle som kräket Tobias Hubinette. Jag kan faktiskt tänka mig att sympatirösta SD trots att jag inte håller med dem om någonting tack vare framför allt Aftonbladets vidriga rapportering.
2012-09-04, 17:11
  #1696
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
Svenska journalister verkar ha samma grundsyn på vårt västerlänska samhälle som kräket Tobias Hubinette. Jag kan faktiskt tänka mig att sympatirösta SD trots att jag inte håller med dem om någonting tack vare framför allt Aftonbladets vidriga rapportering.

SD utgör (den enda) oppositionen mot det samlingsparti som de övriga sju partierna i praktiken har bildat i alltför många frågor. Det är helt chockerande att media och 7-samlingspartiet gemensamt och i samförstånd skoningslöst har satt ner hälen på Forserumsborna.
2012-09-04, 17:21
  #1697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
http://www.hoglandsnytt.se/nyheter/a...-som-forserum/
Citat:
”Horribel och kränkande jämförelse”, säger Jimmie Åkesson som förutom media också mötte anhängare bland de mellan 100 och 200 personer som samlats å torget. En man ville till och med låna ut sin husbil till Jimmie Åkesson så att han skulle kunna stanna längre i Forserum.


http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle15386878.ab
Citat:
Framför honom fanns ett stort pressuppbåd och en grupp på 20-30 åhörare. Däremot inga somalier. Det var annars de som var den direkta orsaken till Åkessons besök.


Ska man skratta eller gråta? Troligen gråta, detta är inget att skratta åt.
Aftonbladet, med oerhört mycket större spridning än lilla sanningsenliga Höglandsnytt väljer alltså att redigera ner hundratals åhörare till 20-30.
Precis som man redigerade upp ca 200 fackeltågare (varav en stor andel tillresta politiker och proffsvänster) till ca 500.

Hur illa får det vara? I samband med att allt fler media stryper kommenteringsfunktionen, så går det ju att ljuga precis hur mycket man vill


Just det det faktum att lögnerna, censuren och propagandan är så oerhört omfattande gör att det är svårt att debattera med människor som enbart håller sig till källor som expressen, aftonbladet och svt. "Inte en chans att de kan ljuga på det sättet utan att det kommer fram", säger de till sig själva och avfärdar den kritik och de exempel man lägger fram och som man hoppas att de åtminstone vill reflektera över.

För mig har det generellt fungerat rätt bra att ta det mycket varsamt och långsamt vrida på kranen, det får inte bli för mycket realism på en gång för då slår de ifrån sig. Att ge tips på alternativa informationskällor där de själva kan bilda sin egna uppfattning utan att få verkligheten uppkörd kan vara en bra idé.

Hela den här historien med Forserum har nu definitivt fått min bägare att rinna över och jag kommer i framtiden att ta varje chans att belysa riksmedias odemokratiska och lögnaktiga propagandamaskineri. Nu får det fan i mig vara nog.
2012-09-04, 17:52
  #1698
Medlem
klashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
http://www.hoglandsnytt.se/nyheter/a...-som-forserum/
Citat:
”Horribel och kränkande jämförelse”, säger Jimmie Åkesson som förutom media också mötte anhängare bland de mellan 100 och 200 personer som samlats å torget. En man ville till och med låna ut sin husbil till Jimmie Åkesson så att han skulle kunna stanna längre i Forserum.


http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle15386878.ab
Citat:
Framför honom fanns ett stort pressuppbåd och en grupp på 20-30 åhörare. Däremot inga somalier. Det var annars de som var den direkta orsaken till Åkessons besök.


Ska man skratta eller gråta? Troligen gråta, detta är inget att skratta åt.
Aftonbladet, med oerhört mycket större spridning än lilla sanningsenliga Höglandsnytt väljer alltså att redigera ner hundratals åhörare till 20-30.
Precis som man redigerade upp ca 200 fackeltågare (varav en stor andel tillresta politiker och proffsvänster) till ca 500.

Hur illa får det vara? I samband med att allt fler media stryper kommenteringsfunktionen, så går det ju att ljuga precis hur mycket man vill

Det värsta är väl ändå att den nyheten kom direkt ifrån TT av vad jag förstår...
2012-09-04, 17:55
  #1699
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klashback
Det värsta är väl ändå att den nyheten kom direkt ifrån TT av vad jag förstår...


Varför skulle det vara värre? Tror du att TT är statligt ägt? Även om det vore statligt, varför skulle TT vara bättre än svt?
2012-09-04, 17:57
  #1700
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klashback
Det värsta är väl ändå att den nyheten kom direkt ifrån TT av vad jag förstår...

Jo det är beklagansvärt:
MEN!!
Faktum är att det finns inte längre så många hushåll som inte har någon som informerar om vad som står på nätet jämfört med vad ljugmedia påstår.
Fler och fler börjar inse vilken dynga den etablerade pressen sprider ut,och det syns ju på att upplagesiffrorna ständigt går ned.
2012-09-04, 18:05
  #1701
Medlem
KapabelApas avatar
Djiboutier flyr Forserum?
2012-09-04, 18:16
  #1702
Medlem
Applications avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nebelwerfer42
Varför skulle det vara värre? Tror du att TT är statligt ägt? Även om det vore statligt, varför skulle TT vara bättre än svt?
Ägare till TT:

Aftonbladet 20 %
Expressen 10 %
Dagens Nyheter 10 %
Svenska Dagbladet 10 %
Sydsvenska Dagbladet 10 %
Stampen 10 %
NT Media 10 %
VLT 5 %
Upsala Nya Tidning 5 %
Pres(s)gruppen TT Intr. 5 %
MittMedia 5 %

OT:
Denna fars gör förhoppningsvis att en del kommunerna tänker efter två gånger innan de fyller sina tomma bostäder med massvis av lättkränkta afrikaner.
Den "negativa" rasiststämplen som SVT, TT, osv hetsar upp, är helt enkelt inte värt Ullenhags alla (skatte)kronor.
2012-09-04, 18:32
  #1703
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapabelApa
Djiboutier flyr Forserum?

Djiboutier och Fransmän flyr Forserum!!
2012-09-04, 18:50
  #1704
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
http://www.hoglandsnytt.se/nyheter/a...-som-forserum/
Citat:
”Horribel och kränkande jämförelse”, säger Jimmie Åkesson som förutom media också mötte anhängare bland de mellan 100 och 200 personer som samlats å torget. En man ville till och med låna ut sin husbil till Jimmie Åkesson så att han skulle kunna stanna längre i Forserum.


http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle15386878.ab
Citat:
Framför honom fanns ett stort pressuppbåd och en grupp på 20-30 åhörare. Däremot inga somalier. Det var annars de som var den direkta orsaken till Åkessons besök.


Ska man skratta eller gråta? Troligen gråta, detta är inget att skratta åt.
Aftonbladet, med oerhört mycket större spridning än lilla sanningsenliga Höglandsnytt väljer alltså att redigera ner hundratals åhörare till 20-30.
Precis som man redigerade upp ca 200 fackeltågare (varav en stor andel tillresta politiker och proffsvänster) till ca 500.

Hur illa får det vara? I samband med att allt fler media stryper kommenteringsfunktionen, så går det ju att ljuga precis hur mycket man vill
Finns det bildbevis på hur många det var?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback