• 1
  • 2
2012-08-21, 17:19
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Tjenis!

Ja, nu är det som så att jag för länge sedan satt med några polare och tittade på ett reseprogram, och där så var de i någon Nomad by och blev givna getpungkulor som måltid. Lätt roade och några öl bakom oss slog jag och mina vänner vad. Den som förlorade, denne skulle bli serverad getpung.

Nu är vadet avslutat och en av dessa herrar skall nu få sig en mumsig getpungs måltid som han skall förtära medan vi andra äter Hjortstek och annat gott.

Men nu är frågan den, vart i hela helvetet köper man get pungkulor, och hur fan tillagar man dom? Detta måste bara genomföras för jag vill se honom stå sitt kast!
Citera
2012-08-21, 17:27
Medlem
lustigpersons avatar
Först måste ni leta reda på ett slakthus som tar hand om getter sedan får ni helt enkelt fråga om ni kan få en getpung.

Tillagningen är relativt enkel, vem skulle inte vilja äta friterad getpung liksom?
Citera
2012-08-21, 17:30
Medlem
sluggerbanans avatar
Har aldrig hört att någon äter get, ingen slakt = minimal tillgång??
Provat får? Seriösa handlare som säljer fårkött kan säkert få hem de andra delarna också
Citera
2012-08-21, 17:31
Medlem
.itanimulli.s avatar
Dubbelpost
Citera
2012-08-21, 17:31
Medlem
.itanimulli.s avatar
Låter inte som något man vill avsmaka på en tallrik.

Goat balls enligt Urban Dictionary:

Citat:
"The smell of one's nut sack after becoming vary sweaty. The results from swamp nuts. Some causes are workouts, playing sports, spending time in a sauna, working in Iraq, ect."
Citera
2012-08-21, 17:32
Medlem
rayraviolis avatar
Get hittar man i matbutiker i invandrartäta områden. Det är fint kött. Inte att förakta. Med lite tur kan du hitta getkulor också.
Citera
2012-08-21, 17:33
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .itanimulli.
Låter inte som något man vill avsmaka på en tallrik.

Goat balls enligt Urban Dictionary:

Haha, nu var det inte riktigt den typen av kulor vi söker.
Citera
2012-08-21, 17:39
Medlem
rayraviolis avatar
Du kan säkert ta vilket recept som helst för lammtestiklar och köra med getpung istället. Det här kanske? http://taffel.se/recept/pankopanerad...-habanerosalsa
Citera
2012-08-21, 17:39
Medlem
.itanimulli.s avatar
Varför inte spend some time in the sauna och låta dina vänner smaka lite goat balls?

Nej men allvarligt så tror jag att det här är något du måste köpa direkt från en slaktare.
Citera
2012-08-21, 17:42
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=BXRZSZanKm4
han skulle ha saltat och kryddat lite

vad är det för något ni har ett vad om?
Citera
2012-08-21, 17:51
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis!

Ja dom är faktiskt rätt goda om djuret inte är för gammalt för då finns risken att ett beskt köns hormon tagit över.
Ganska lika i smak med får ock tjur kalvars kulor, ja dom heter Cojones.
I hela Latino används det i olika kraftiga soppor oftast rikligt med grönsaker och majsmjöl som heter Gofio.

Det har ett kompakt kött och en smak av biff.

Stek kulorna först snabbt koka soppan på vitt vin, grönsaker som morötter, majs helst hela kolvar som bara delas, rädisor och helst även blasten för det ger god smak, några tomater, chili och batatas som är en söt potatis samt även lite annat get kött om du inte får så många kulor eller någon stark chorizo.
Innan den serveras i med en del gofio och rör om så soppan blir tjock.

En klart läcker rätt.

Ja var får man kulor i från, något litet slakteri som slaktar får och getter eller någon affär från Latino eller Spanien. Fråga efter Cojones de Cabras eller Bolas de Cabras. eller Ovejas
Cabras = Getter
Ovejas = Får
Cojones & Bolas = Pung kulor
Gofio = rostat majs mjöl

Jag har sådana kulor men lite långt att skicka till dig.

Är det för att det skall vara mesta dels ett skämt, och du inte vill jobba så hårt med till lagningen,
så köp en burk köttsopa med grönsaker av hög kvalitet, några kulor från kalv eller får om getter är svårt att få tag på och lite rostat majsmjöl.
Ja det är ju fusk, men ganska likt skulle jag tro.

Rullkragen
Citera
2012-08-21, 17:52
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badbollen123
http://www.youtube.com/watch?v=BXRZSZanKm4
han skulle ha saltat och kryddat lite

vad är det för något ni har ett vad om?

Hah äta dom råa Men då måste man vara säker på att de är ny klippta så att säga.

Vadet är redan avgjort. Det var ett simpelt vad om vem som förlorade ett spel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in