2012-08-21, 12:51
Medlem
Jag och min partner bor i ett EU land sen ngra r tillbaka.
Nu ska vi flytta till Sverige och jag funderar p om vi skulle kunna komma undan med lite extra pengar. Vi har bda kredit kort och kan g minus p vra konton upp till 1500 Euro i 30 dagar. Inga jtte summor allts. Om vi bda skulle ta ut detta i kontanter innan vi flyttar och sen aldrig betala tillbaka. Kan dom hitta oss p ngot vis? Min partner r inte ens frn Europa s det r vl mest mig jag oroar mig fr. Det knns som att dom inte skulle orka ska upp oss fr s lite som 3000 Euro men man vet ju aldrig. Skulle i alla fall va nice att ha pengar till att starta upp i Sverige eftersom vi lmnar allt hr.

(vi flyttar inte pga ngot olagligt eller liknande, utan jag mste brja studera och min partner har ftt ett jobb i Sverige)
Citera
2012-08-21, 12:54
Medlem
Defunctuss avatar
Ingen fara... Dom kommer forsoka kontakta er men det finns inget satt for dom att leta reda pa er.

Kalla: Erfarenhet
Citera
2012-08-21, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defunctus
Ingen fara... Dom kommer forsoka kontakta er men det finns inget satt for dom att leta reda pa er.

Kalla: Erfarenhet

Dom kommer allts inte kunna (orka?) hitta mig i och med att jag r Svensk? Dom har ju kopia av mitt pass (var tvungen att ge det fr att f ppna ett bankkonto).
Citera
2012-08-21, 13:00
Medlem
Defunctuss avatar
Sa lange du inte berattar vart du aker sa kommer dom inte dra igang en utredning for nagra tusen euro.

Har en polare som ar skyldig banker stora summor pa grund av kredit, lan till operationer mm.

Sen ar dessutom europeiska lander fortfarande valdigt daliga pa att komunisera med varandra nar det galler privatpersoner. Lamnar inte ut mer informaion en vi far forst...
Citera
2012-08-24, 19:30
Medlem
Minfldts avatar
Banken kommer inte gra ett skit mer n att eventuellt skicka det p internationell inkasso, och vljer de att gra det med ett bolag med verksamhet i Sverige s kan du rkna med ett kravbrev nt halvr senare om du har en folkbokfringsadress hr. Krvs inga utredningar eller efterskningar eftersom du flyttar till ett av de absolut enklaste lnderna att driva in pengar i.

Men de kan ju lika grna skita i det eller frska driva in det lokalt utan att hitta er t.ex s det r bara att vlja om ni kommer ha rd att hosta upp de pengarna ngra mnader senare om det behvs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in