Flashback bygger pepparkakshus!
2012-08-21, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duttisatjone
Du låter som ett praktexempel på en sosse.

Gör såhär, gå till jobbet nästa gång dom ringer. Be dom sedan att ringa dagen innan så du vet när du ska jobba. Detta kommer bli mer och mer en rutin och du kommer inte alls tycka det är jobbigt i fortsättningen.

Och du låter som ett praktexempel av ett as. (vad fan har denna tråd med politisk tillhörande att göra?)

TS ge dig du går inte på förskola längre! Upp och jobba med dig!!! Det finns folk som skulle ge mycket för att få byta plats med dig!
Citera
2012-08-21, 16:48
Medlem
goonerjollens avatar
Har haft liknande situation, orkade inte jobba om jag trodde jag skulle vara "ledig". Kom med bortförklaringar när dom ringde på morgonen och ville att jag skulle jobba. Hade tur med ett väldigt tålmodigt arbete och dom fortsatte att ringa mig. För mig funkade att jag istället tänkte att jag skulle jobba varje dag och steg upp tidigt i förberedelse för att dom skulle ringa. Oftast ringde dom men dagar som dom inte gjorde det såg jag som en bonusdag och glädje mig åt "ledigheten". Jag tror dock jag hade väldigt tur och ifall dom har fler än en person som dom ringer ifall det behövs fler arbetare så hamnar man bara längre och längre ner på listan av folk dom ringer om man ofta tackar nej.
Citera
2012-08-21, 17:19
Medlem
persiflages avatar
Förstår latheten och håller med om att det är överskattat att jobba, det enda riktiga nöjet är att få lönen. Men något som är mer överskattat än att jobba är gnälla. Skaffa lite stake och ta börja arbeta. Det blir inte bättre än såhär.
Citera
2012-08-21, 17:58
Medlem
sumpklumps avatar
Gå upp på morgonen, svara i telefonen och bege till jobbet! Alla måste jobba! Vi behöver varje skattekrona vi kan få!
Jag har middagsbjudning för 700 högavlönade tjänstemän på lördag och dessutom har jag beställt 27000 mentalt efterblivna somalier som ska matas!

/ Annie Lööf
Citera
2012-08-21, 18:30
Medlem
FredrikSahlins avatar
Du är inte bra på poker eller liknande så du i alla fall kan dra hem en 20 - 30k i månaden?

Beroende på vad du gör..
gå till jobbet, ta med din mobiltelefon och hörlurar, lyssna på musik/radio samtidigt som du jobbar, underlättar i alla fall för mig jobbiga dagar.

Som tur är trivs jag på mitt jobb så att gå upp tidigt är inget jag ser som något negativt. Visst, vissa dagar, väl på jobbet önskar man att man bara får gå hem och umgås med gött folk. Det gör alla.

Lycka till, sosse-grabben.
Citera
2012-08-21, 18:32
Medlem
Perrolfs avatar
Ta det lugnt. Det löser sig om du fixar ett tjänstemannajobb inom det offentliga. Det gjorde jag. Den enda prestationen bestod i att klara anställningsintervjun. Nu har jag gått i många år och jag har hela tiden dragit benen efter mig.
Lönen är hyffsad och arbetsbelastningen låg.
Vi är många tusen lågpresterande i Sverige som hålls sysselsatta inom den offentliga administrationen. Att komma hit och prestera bryter mot den arbetskultur som sattes redan under 70-talet.
Att sparka oss är ingen idé för då hamnar vi bara i arbetslöshet. Vi tackar inte till Gud för maten. Vi tackar staten, landstinget eller kommunen.
Den som är lat, men som kan humma och nicka på rätt ställe och som dessutom kan trolla bort arbetsuppgiter är som klippt och skuren bland mig och mina kolleger. Blir dagen för trist så tar vi en långlunch med starkis. Naturligtvis utan våra kvinnliga kollerger för de är jävligt opålitliga. (och som av någon obegriplig anledning inbillat sig att de är högpresterande) Julfester och konferenser är dock rena begravningen.
Citera
2012-08-21, 18:35
Medlem
Kastrullhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empatius
Jag sommarjobbade på ett ställe jag trivdes rätt bra med, och hade min sista dag för någon vecka sen. Nu är jag arbetslös igen, men dom ringer från jobbet då och då och vill att jag ska jobba och jag gck dit en dag, och det var den värsta dagen hittils på jobbet. Så jag sjukanmälde mig dagen efter. Idag har jag vaknat 3 gånger av att dom har har ringt men jag orkar bara inte svara. Det värsta jag vet är att dom ringer samma dag då det blir stressigt för mig att hinna göra matlåda osv. Orkar bara inte. Självklart så får jag dåligt samvete när jag inte svarar, men det är något som gör att jag bara inte orkar.

Tror ni jag kommer växa ifrån min lathet eller kommer jag alltid vara arbetsskygg? Var exakt likadan i skolan. Stannade hemma när jag inte orkade osv.

Jag gick ut gymnasiet i år, och jag struntade i en hel drös av lektioner sista året. Men nu när jag varit arbetslös ett tag känner jag verkligen att jag hellre går upp klockan 6 för att arbeta i 8 timmar, det är riktigt värdelöst att bara gå hemma dagarna ut och in.
Citera
2012-08-21, 19:56
Medlem
Bluebeast72s avatar
Alternativ för den allmänt skoltrötte eller arbetsskygge individen..

1) Kriminallitet, möjligheter är oändliga o bara fantasin o ditt mod sätter gränserna

2) Spel, bli duktig så går det o leva på poker, betting eller annant spel.

3) Sälj din kropp, antingen som toyboy eller gay, valfritt

4) Samla burkar,skrot mm, kan bli en skant men kräver tyvärr mkt fysiskt slit

5) Biddragssvängen, kan bli en slant men begränsade möjligheter till storslaget leverne
Citera
2012-08-21, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskhoe81
Jag var alltid slö i skolan men gjorde mitt arbete, men har aldrig varit vidare sugen på att egentligen slita för pengarna. När jag träffade min man och fick barn med honom satte jag rätt tidigt upp regler för huruvida jag skulle jobba eller ej. Just nu är jag endast hemma, men ibland kan man sakna sällskap om dagarna.

Men återigen; slita mellan 9-17 för en crappy lön? Nej, tack.

Så istället försörjer han dig? Eller hur får du cash?
Citera
2012-08-21, 20:29
Medlem
Jag är också otroligt lat och är arbetslös. Jag orkar inte ens skriva ett CV. Någon gång kommer jag att vakna och acceptera verkligheten, men inte än.
Citera
2012-08-21, 20:32
Medlem
drunken-sailors avatar
Det är bara att masa sig upp!

När man väl kommer in i det är det bara att fortsätta.

Jobbar själv på en firma, industrijobb.

Börjar 07:00 (har 3 mil pendling också) och slutar 18:00

Men lönen och dom inarbetade fredagarna gör att man orkar med det!
Citera
2012-08-21, 22:37
Medlem
I och med att det är sommarjobb du talar om får jag intrycket av att du fortfarande är tonåring. Fyllde arton i år till och med kanske?

I så fall så tror jag inte du behöver oroa dig så mycket, allt eftersom tiden går inser du att om du vill kunna leva självständigt och göra saker som kostar pengar så får du börja vänja dig vid att gå upp på morgonen och kanske göra något du inte tycker särskilt mycket om bara för att pengarna ska in. Pusselbitarna lär ju trilla på plats ganska snart. Att ligga och dra sig på morgonen kan vara jävligt skönt, men det kan bli dyrt för de flesta av oss vanliga döda som har bil, bostad, lån och räkningar och skit.

Är du inte född med silversked i mun och får allt betalt av curlande föräldrar föreslår jag att du vänjer dig vid tanken på att inte ha samma tid till att vara lika lat som nu. Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in