• 6
  • 7
2013-04-07, 15:40
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Ja det var en fin utläggning. Jag blir bara irriterad då det alltid kommer någon i liknande trådar och hävdar att man måste hälla i sig 1 kg nikotin om dagen i 20 år för att bli beroende, och att vi som då inte är beroende skulle ha rökt för små mängder under för kort tid.
Du kanske är så irriterad just för att du har slutat röka; med andra ord beroende då.

Själv har jag brutit cold turkey i dag. Känns inte sådär vidare kul, en cigg skulle allt vara fint nu. Har man låga halter utav vissa signalsubstanser, av vilken anledning det vara må, så är det ju mycket lättare att nikotinet slår hårt på hjärnan med beroende som följd. Eller hur?
Citera
2013-04-07, 16:01
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Du kanske är så irriterad just för att du har slutat röka; med andra ord beroende då.

Själv har jag brutit cold turkey i dag. Känns inte sådär vidare kul, en cigg skulle allt vara fint nu. Har man låga halter utav vissa signalsubstanser, av vilken anledning det vara må, så är det ju mycket lättare att nikotinet slår hårt på hjärnan med beroende som följd. Eller hur?

Nä det var ett par år sen jag slutade nu. Att man mår bättre och sämre vissa dagar är helt normalt, skulle man då må dåligt så associerar man det lätt till nikotinet när man lika gärna kan ignorera det och ta det som en annan dålig dag. Men jag kan så klart inte tala om hur alla fungerar. Heroinister har ju ganska sjuka abstinensbesvär så om vissa nikotinister får samma problem av nikotin så ska inte jag förminska det. Taskigt läge i så fall.
Citera
2013-04-11, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Det är ju så, tobaksbolagen tjänar massa pengar på att folk blir intalade redan när de är små att rökning är sååååå beroendeframkallande.
Håller med, snusade 10 år en dosa om dagen, sedan efter det ett packet cigg per dag i fem år, slutade cold turkey och har i princip inte känt av ett smack av abstinens. Eller jo den kanske fanns men det var på sin höjd bara en subtil känsla av tomhet som gick över efter en kort stund. Vaknade upp ett par gånger när jag sov men kände mig ändå mer utvilad på morgonen. Fast, det är ju helt normalt att känna sig lite tom någon gång eller vakna upp ett par gånger någon natt eller så. Jag har helt enkelt inbillat mig (eller blivit hjärntvättad av media och tobaksreklam) i femton år att jag är svårt beroende av nikotin och att sluta skulle vara hemskt, det var löjligt enkelt.
Citera
2013-04-11, 11:29
Medlem
Jag tror de "starkare" klarar mer, men ingen är superman..
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in