2012-08-20, 21:21
Medlem
Hej! För ca 2-3 månader sen så bestälde jag en dator från Inet med ett Amd Radeon Hd 6800 grafikkort.
Allt rullade på bra men när jag tittade på YouTube så blev skärmen randigt blå eller svart. Jag orkade inte bry mig om det eftersom att jag sällan använder YouTube.

Nu till det stora problemet, den senaste veckan så har YouTube fungerat. Men igår så hände samma sak med datorn mitt i ett HoN game. Jag startade om den men samma sak upprepade sig. Det har nu hänt 4 gånger idag och jag är less på det..

Har försökt att hitta problemet men är inte så kunnig om datorer tyvärr. Någon som vet vad det kan vara?

Spelade förresten LoL för att testa och det fungerade. Har även ominstallerat HoN utan resultat.

tack o hej
Citera
2012-08-20, 21:24
Medlem
Amigo123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzu86
Hej! För ca 2-3 månader sen så bestälde jag en dator från Inet med ett Amd Radeon Hd 6800 grafikkort.
Allt rullade på bra men när jag tittade på YouTube så blev skärmen randigt blå eller svart. Jag orkade inte bry mig om det eftersom att jag sällan använder YouTube.

Nu till det stora problemet, den senaste veckan så har YouTube fungerat. Men igår så hände samma sak med datorn mitt i ett HoN game. Jag startade om den men samma sak upprepade sig. Det har nu hänt 4 gånger idag och jag är less på det..

Har försökt att hitta problemet men är inte så kunnig om datorer tyvärr. Någon som vet vad det kan vara?

Spelade förresten LoL för att testa och det fungerade. Har även ominstallerat HoN utan resultat.

tack o hej

Har samma problem med min hp. Ska ringa de i veckan för service, som kostar förövrigt 200:-

Hör av mig förhoppningsvis

Det är jäkligt irriterande..-.-
Citera
2012-08-21, 09:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

tack o hej

Och en fullständig ominstallation som avser grafikkortets drivrutin hjälpte inte?
Citera
2012-08-21, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Och en fullständig ominstallation som avser grafikkortets drivrutin hjälpte inte?
Har inte testat, har endast uppdaterat. Hur går jag till väga för en sådan installation?
Citera
2012-08-21, 13:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Har inte testat, har endast uppdaterat. Hur går jag till väga för en sådan installation?

Hämta hem Revo Uninstaller, se Google.

Hämta hem Speecy, se Google.

Installerar nu dessa program. Öppnar Speecy och noterar grafikkortets tillverkare.
Surfa in på denna hemsida och hämta hem den drivrutin som avser modell och operativsystem.

Öppna upp Revo uninstaller och leta upp nuvarande drivrutin. Högerklicka på ikonen och utför där en fullständig avinstallation. När detta är klart så startar du om datorn. Du bör har fått en sämre bildupplösning. Där kan du utföra en resning av kvarglömda filer med te.x CCleaner, se Google.

När detta är klart så installerar du den drivrutin som du tog hem.
Citera
2012-08-21, 16:23
Medlem
Porthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hämta hem Revo Uninstaller, se Google.

Hämta hem Speecy, se Google.

Installerar nu dessa program. Öppnar Speecy och noterar grafikkortets tillverkare.
Surfa in på denna hemsida och hämta hem den drivrutin som avser modell och operativsystem.

Öppna upp Revo uninstaller och leta upp nuvarande drivrutin. Högerklicka på ikonen och utför där en fullständig avinstallation. När detta är klart så startar du om datorn. Du bör har fått en sämre bildupplösning. Där kan du utföra en resning av kvarglömda filer med te.x CCleaner, se Google.

När detta är klart så installerar du den drivrutin som du tog hem.

Du menar Speccy, tror jag.
Citera
2012-08-21, 18:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porthos
Du menar Speccy, tror jag.

Ja, självklart. Jag råkade bara skriva i fel ordning.
Citera
2012-08-25, 16:01
Medlem
dum fråga, men hittar inte grafikkortets drivrutin.. var kan det vara? Menar då avinstallation
Citera
2012-08-25, 16:04
Medlem
hittade den i device manager, är det ok att avinstallera där ifrån?
Citera
2012-09-02, 19:42
Medlem
Amigo123s avatar
Har du uppdaterat ditt bildgrafikkort?

Start> dator> enhetshanteraren> bildsk.> dubbelklicka>kolla datumet> uppdatera.

Skriver slarvigt, mobilen.... Gå in på ditt grafikkorts hemsida o uppdatera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in