2012-08-26, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag ser ingen "feminisering" av män över tid. Jag ser ett utökat utrymme för människor att vara individer.

Kalla det vad du vill. Jag tar det som att du håller med om att det finns ett samband.

Citat:
Mjukhet? Menar du att män i högre tar ansvar för sig själva också privat och tar ansvar för sin del i barn och hem?

Varför inte avgränsa diskussionen till "mjuk/feminin i sättet"? Jag tror att det är det som allmänt åsyftas i den här tråden.
Citera
2012-08-26, 02:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodorna
Kalla det vad du vill. Jag tar det som att du håller med om att det finns ett samband.

Varför inte avgränsa diskussionen till "mjuk/feminin i sättet"? Jag tror att det är det som allmänt åsyftas i den här tråden.
Därför att jag inte ser det.

Varför blir en man "mjuk/feminin" i sättet om han sköter sin del av disk, tvätt och barn när han lever samman med en kvinna - men är det inte när han gör samma sak som singel?

Det där är alltså bara trams - inget annat.
Citera
2012-08-26, 03:05
Medlem
Citat:
Därför att jag inte ser det.

Varför blir en man "mjuk/feminin" i sättet om han sköter sin del av disk, tvätt och barn när han lever samman med en kvinna - men är det inte när han gör samma sak som singel?

Det där är alltså bara trams - inget annat.

Som sagt: varför inte avgränsa diskussionen till "feminin i sättet/inte maskulin i sättet"? Det är en hyfsat enkel definition och jag tror att alla är med på vad som menas.
Citera
2012-08-26, 13:06
Medlem
Var finns alla dessa "fjolliga" män som ni talar om? Och vad gör dem i så fall så fjolliga?
Citera
2012-12-09, 06:51
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortbytings
Var finns alla dessa "fjolliga" män som ni talar om? Och vad gör dem i så fall så fjolliga?

Bra fråga!?
Citera
2012-12-09, 09:06
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
En norsk undersökning InFact har gjort för VG Nett visar att 22% av de tillfrågade kvinnorna tycker att män har blivit för mjuka eller feminiserade. 41% av kvinnorna i Oslo svarar att de tycker att män har blivit för mjuka.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10067902

(Möjlighet att rösta finns)

Jag gissar att några tar illa upp av sådana här undersökningar medan andra tycker att det är kul och intressant. Vad tycker ni om undersökningen och resultatet?

De har blivit alldeles för utseendefixerade om jag nu ska vara sådan. Springer på gymmet hela tiden, tighta tröjor och massa äckligt gojs i håret. Usch och fy.

Citera
2012-12-09, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
De har blivit alldeles för utseendefixerade om jag nu ska vara sådan. Springer på gymmet hela tiden, tighta tröjor och massa äckligt gojs i håret. Usch och fy.

Är det något dåligt med vältränade kroppar och snygga frisyrer(förhoppningsvis)?
Citera
2012-12-09, 10:45
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JS-
Är det något dåligt med vältränade kroppar och snygga frisyrer(förhoppningsvis)?

Ja, hu, det är osexigt och avtändande. Man kan riktigt se framför sig hur de har legat och pressat på gymmet för att sedan stå och spänna sig framför spegeln. Nä då är kalaskulan helt klart att föredra och en manligt hårig bringa (varför vill man ha en man som rakar bröstet och ser ut som en liten pojke??)
Citera
2012-12-09, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Ja, hu, det är osexigt och avtändande. Man kan riktigt se framför sig hur de har legat och pressat på gymmet för att sedan stå och spänna sig framför spegeln. Nä då är kalaskulan helt klart att föredra och en manligt hårig bringa (varför vill man ha en man som rakar bröstet och ser ut som en liten pojke??)

Tur att smak är subjektivt.
Jag gillar inte tjockisar och övervikt. Dessutom brukar de ha dålig självdisciplin som tillåter sig förfalla på det sättet.
Senast redigerad av JS- 2012-12-09 kl. 10:59.
Citera
2012-12-09, 11:01
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JS-
Tur att smak är subjektivt.
Jag gillar inte tjockisar och övervikt. Dessutom brukar de ha dålig självdisciplin som låter sig förfalla på det sättet.

Ja visst är det det

Jag tycker inte att det är särskilt attraktivt med övervikt heller, men det finns ju de som tycker så med.
Citera
2012-12-09, 11:05
Bannlyst
Japp, männen har blivit mer feminiserade tyvärr och väldigt mjuka. Inget man tänder på.
Citera
2012-12-10, 07:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blindlesss
Japp, männen har blivit mer feminiserade tyvärr och väldigt mjuka. Inget man tänder på.

Men de är ju kvinnorna med feministera i spetsen som har format oss, ska vi inte lyssna på vad ni säger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in