Citat:
Ursprungligen postat av vonCaesar
Ja, jag håller med, det är i mångt och mycket även min erfarenhet. När jag skrev "i det långa loppet" utelämnade jag givetvis den implicita slutsatsen att själva vägen dit förmodligen kommer att vara lång, pinsam, förudmjukande, och, if the shit hits the fan för vårt samhälle i stort, även farlig och smärtsam.
Vi har blivit arroganta och högfärdiga i vårt socialingenjör-konstruerade Babels Torn, vi tror att historiens och naturens lagar och förordningar inte längre gäller oss. Ju längre vi rör oss från det sunda och friska, desto mer skräckslagna blir vi för det. Våra verklighetsfrämmande experiment kommer att sluta i olycka.
Vi har blivit arroganta och högfärdiga i vårt socialingenjör-konstruerade Babels Torn, vi tror att historiens och naturens lagar och förordningar inte längre gäller oss. Ju längre vi rör oss från det sunda och friska, desto mer skräckslagna blir vi för det. Våra verklighetsfrämmande experiment kommer att sluta i olycka.
Ja man får ju hoppas att det fortfarande finns en väg tillbaks, jag är inte direkt världens största optimist så vad jag tror och vad som egentligen kommer att ske är förhoppningsvis två skilda saker.
Vår välfärd blir vårt nederlag då folk vi för bekväma i bidragsparadiset Sverige, där man bara behöver jobba om man känner för det.
Man gör så här i andra länder också, Saudiarabien och Förenade arab emiraten tex. Dom har olja att sponsra sin idioti med, vi har ett knippe skog och ett par gruvor.
Man kan nästan jämställa det vi håller på med idag med att spotta de äldre generationerna i ansiktet, de som byggt upp vår välfärd med hårt arbete medan vi fjollar bort hela slanten på flumkultur och iphones med matchande atrealjer (pappa betalar). Känns lagom bra.