• 1
  • 2
2012-08-20, 02:11
Medlem
Hej!

Jag MSTE f veta vad jag hade i CTRL + V innan jag startade om datorn.
Jag pastade, men dokumentet sparades tydligen aldrig

Finns det ngot stt man kan ta reda p det?

TACK!
2012-08-20, 02:14
Medlem
Skulle tro att det r ganska krt. Kolla om programmet har sparat ngon temporr fil ngonstans.
2012-08-20, 02:16
Medlem
Vilket program, vilka temp-filer?

Jag satt och skrev p penzu.com
2012-08-20, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charoite
Vilket program, vilka temp-filer?

Jag satt och skrev p penzu.com
Citera om du vill f svar.

Mjligtvis finns en chans att det ligger i ngon av filerna i "temporary internet files" eller ngot i den stilen. Men helt rligt tror jag den chansen r minimal, och ven om det finns dr s r det oerhrt svrt att hitta.
2012-08-20, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Citera om du vill f svar.

Mjligtvis finns en chans att det ligger i ngon av filerna i "temporary internet files" eller ngot i den stilen. Men helt rligt tror jag den chansen r minimal, och ven om det finns dr s r det oerhrt svrt att hitta.

Frlt, jag har ftt slint i huvudet just nu.

Glmde citera dig frut, och nu har jag glmt vart "temporary internet files" finns...
2012-08-20, 02:53
Medlem
Citat:
Frlt, jag har ftt slint i huvudet just nu.

Glmde citera dig frut, och nu har jag glmt vart "temporary internet files" finns...
Ingen fara. Det var bara ett tips fr framtiden.

Jag kan tyvrr inte hjlpa dig lngre. Sjlv har jag inte anvnt windows p ratal, s jag r vldigt ringrostig. Sen kan jag ju sga p rak arm att du aldrig kommer att hitta det om du inte ens kan ska efter mappen

Beklagar.
2012-08-20, 02:57
Medlem
Citat:
Ingen fara. Det var bara ett tips fr framtiden.

Jag kan tyvrr inte hjlpa dig lngre. Sjlv har jag inte anvnt windows p ratal, s jag r vldigt ringrostig. Sen kan jag ju sga p rak arm att du aldrig kommer att hitta det om du inte ens kan ska efter mappen

Beklagar.

Ja, dr frsvann en hel del viktigt. Fan att man skriver ner viktiga saker p datorn, det gr fel tillsist, det r bara en tidsfrga.

Tack nd
2012-08-20, 03:03
Medlem
Citat:
Ja, dr frsvann en hel del viktigt. Fan att man skriver ner viktiga saker p datorn, det gr fel tillsist, det r bara en tidsfrga.

Tack nd
Det r inte en tidsfrga. Det r en skerhetskopieringsfrga. Och handen p hjrtat, har du aldrig tappat bort en papperslapp?
2012-08-20, 03:29
Medlem
Citat:
Det r inte en tidsfrga. Det r en skerhetskopieringsfrga. Och handen p hjrtat, har du aldrig tappat bort en papperslapp?

Har man bde klickat p Save + att man har det i ctrl+v tycker jag man borde vara skerhetskopierad Sedan startade jag om och d upptckte jag att penzu inte sparat.

Jag har nog tappat bort ett par lappar, men det var lnge sedan. Jag brukar prma, hfta, skerhetsnla fast allt snt, fr jag r faktiskt rdd fr att tappa bort sdana hr saker
2012-08-20, 07:18
Medlem
Ragwings avatar
Nr du kopierar ngot fr att senare klistra in det ngonstans s sparas det tillflligt i datorn minne (RAM). Allt som finns i datorns minne frsvinner nr strmmen bryts svida du inte sparar det p en hrddisk. Kort sagt s r det oterkalleligt frlorat.
2012-08-20, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragwing
Nr du kopierar ngot fr att senare klistra in det ngonstans s sparas det tillflligt i datorn minne (RAM). Allt som finns i datorns minne frsvinner nr strmmen bryts svida du inte sparar det p en hrddisk. Kort sagt s r det oterkalleligt frlorat.

Tack fr besked, jag inser att det tyvrr r s.
2012-08-20, 10:38
Medlem
Citat:
Har man bde klickat p Save + att man har det i ctrl+v tycker jag man borde vara skerhetskopierad Sedan startade jag om och d upptckte jag att penzu inte sparat.
Man kan tycka att det borde vara sparat, men skerhetskopierat? Knappast.

r det s viktiga texter sitter man inte och skriver dem direkt p en hemsida. Skriv dem lokalt p din dator istllet. Sen finns det iof miljarder saker att tnka p nr det gller skerhetskopiering, men det orkar jag inte dra nu. Du verkar ha lrt dig en lxa p vgen iaf.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in