2012-08-19, 22:40
Medlem
Nån som har erfarenhet av detta företag?

Funderar på att skaffa en box till min 535da och har hittat detta företag bl.a. Det som skiljer detta från de man hört talas om tidigare är att deras box ger ohyggligt mkt mer HK till ett mycket lägre pris!!

Så jag undrar alltså om det är ett seriöst företag och ifall de håller vad de lovar?

Sen är ju fan frågan om bilen pallar från 313 till drygt 400hk utan att göra nåt med lådan te.x.

Ha det!
Citera
2012-08-20, 17:27
Medlem
No one?
Citera
2012-08-20, 17:44
Medlem
Jag har tyvärr ingen erfarenhet av företaget men råder dig att ta det försiktigt när du chippar bilen. Det är många parametrar som spelar in och "man får vad man betalar för" bör du nog ha i åtanke när det är en rätt dyr bil vi snackar om.
Och att trimma upp den bilen till 400hk går om du inte gör rallystarter från stillastående hela tiden.

jag skulle dock avråda dig att köpa ett billigt chipp och att dessutom trimma bilen så pass mycket, det är redan en snuskigt stark bil vi snackar om så om du inte tycker det räcker sikta in dig på max 350hk så får du en driftsäker bil som går snålare och blir roligare att köra!

Ett tips är att gå in på autopower så kommer du att hitta svar på de mesta av dina frågor!

MVH Greenworm
Citera
2012-08-20, 21:24
Medlem
Tack för svaret!!

Jo det är ju mycket data och så på nyare bilar men de hävdar ju att det ska vara helt säkert och inte slita märkbart på bilen heller!

Men man blir som sagt skeptisk!

Finns ju BSR boxar som ger runt 30hk mer och det kanske är att föredra!
Citera
2012-08-21, 07:43
Medlem
Katamanjarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyEarl
Tack för svaret!!

Jo det är ju mycket data och så på nyare bilar men de hävdar ju att det ska vara helt säkert och inte slita märkbart på bilen heller!

Men man blir som sagt skeptisk!

Finns ju BSR boxar som ger runt 30hk mer och det kanske är att föredra!

Var i kontakt med dem angående chip till min bil för ett tag sedan. Då det är en ovanlig modell, blev det en del mailande och jag fick uppfattningen att de inte var så insatta i vad de sålde. Har dock inte någon uppfattning om hur chippet fungerar, men effektmässigt lovade det en hel del mer än andra fabrikat. Kan vara en varningsflagga?
Har tidigare kört med BSR och det gav vad det lovade, samt fördelen med en bra kunnig support.
Rekommenderar dig att titta på deras, eller någon annan mer etablerad firmas chip istället.
Finns ju även sk ecotrimmning också. Lite mindre effekt och fokus på låg bränsleförbrukning. Kanske ett alternativ, då du redan har en hel del effekt.
Citera
2012-08-21, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katamanjaru
Var i kontakt med dem angående chip till min bil för ett tag sedan. Då det är en ovanlig modell, blev det en del mailande och jag fick uppfattningen att de inte var så insatta i vad de sålde. Har dock inte någon uppfattning om hur chippet fungerar, men effektmässigt lovade det en hel del mer än andra fabrikat. Kan vara en varningsflagga?
Har tidigare kört med BSR och det gav vad det lovade, samt fördelen med en bra kunnig support.
Rekommenderar dig att titta på deras, eller någon annan mer etablerad firmas chip istället.
Finns ju även sk ecotrimmning också. Lite mindre effekt och fokus på låg bränsleförbrukning. Kanske ett alternativ, då du redan har en hel del effekt.

Hallå!

Jaså så pass?! Ja det låter ju inte speciellt förtroendeingivande direkt!!

Man brukar ju få vad man betalar för så det blir nog till att kolla på BSR boxen i stället!!

Ingen ECO trimning dock, måste ha mer effekt!!
Citera
2012-08-21, 22:29
Medlem
Det är en omprogrammering av bilen styrsystem och inte en box du ska ha men det är antagligen det du menar. Vill bara förtydliga skillnaden mellan en box och ett chip. En box du kopplar in ökar bränsletrycket och tillåter bilens turbo att ladda mer vilket verkligen inte är att rekommendera!
Ett "chip" däremot, som förövrigt inte är ett chip utan helt enkelt en programmering av bilens styrsystem har en massa andra justeringar som inte en box ger vilket är väldigt mycket säkrare för bilen!

Liten historialektion: Att man "chippar" bilen kommer ifrån när man tidigare bytte ut bilens chip rent fysiskt till ett som tillät bilen att ladda mer och ställde om tändningen. Numer så är bilarna så pass avancerade att man kopplar upp en dator och gör en ominstallering med annan programvara!

In på autopower under 5-serieforumet så kommer du att hitta vad du söker!

MVH Greenworm
Citera
2017-11-07, 12:19
Medlem
https://se.trustpilot.com/review/bestchip.dk
Följ denna lank så får du reda på va du behöver rörande detta företag

Spring är allt jag kan säga
mvh
kalle

ps
Det är jag som skrivit den långa ganska ingående berättelsen om Best Chip
Citera
2017-11-07, 13:28
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeth1
https://se.trustpilot.com/review/bestchip.dk
Följ denna lank så får du reda på va du behöver rörande detta företag

Spring är allt jag kan säga
mvh
kalle

ps
Det är jag som skrivit den långa ganska ingående berättelsen om Best Chip
Va bra. Tänk vad glad TS kommer bli nu när du hjälpt honom inför sitt stundande val på sin BMW.
Citera
2019-10-16, 22:15
Medlem
Skitföretag av högsta sort. Köp INGET av dessa lurendrejare. Bara fiffel o båg. Sen står dom inte för nåt av det dom lovar. Varken retur eller nöjdharanti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in