• 2
  • 3
2012-08-19, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aprilbarnet1991
Jaha! Jag trodde den skulle komma samma datum..
...fast det känns ju knäppt om den gör det eftersom varje månad inte har lika många dagar.

Får ta och läsa på lite och kolla upp så kanske jag kan förstå mig på det.
Alltså, du räknar framåt, enklast så. Typ 28 dagar fram från dagen du fick mens.
Citera
2012-08-19, 23:46
Medlem
anea93s avatar
Testa minipiller, är inte lika mycket hormoner i dom. Dock så får ju inte alla biverkningar utav p-piller så, det är ju värt att testa!
Citera
2012-08-20, 00:00
Medlem
Aprilbarnet1991s avatar
En annan liten fråga såhär.. Idag hade vi sex oskyddat också, och nu kommer vi inte träffas på 3 veckor ungefär och där med kommer jag inte ha sex med någon.
Om jag då får min mens nu under denna tiden så är det 100% säkert att man inte är gravid va?

Om jag får den imorgon liksom, är det säkert då eller är det för nära inpå sen vi hade sex att det kan finnas en chans iallfall?

Känns ibland som man borde lyssnat mer i skolan, läsa mer eller liknande, urkass på allt sånt här. xD
Citera
2012-08-21, 18:58
Medlem
tunnsomlufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Alltså, du räknar framåt, enklast så. Typ 28 dagar fram från dagen du fick mens.
Använder du den metoden? Hur funkar den?hajante....
Citera
2012-08-21, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnsomluft
Använder du den metoden? Hur funkar den?hajante....
Jäpp. Hur smidigt som helst. Under den "farliga" perioden nuppar man med regnrocken på.

http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4kra_perioder

Jag kör dock inte nån temperaturmätning. Men kom ihåg att det endast är några få dagar man kan bli på smällen egentligen, resten av månaden är det fritt fram liksom. En förutsättning är regelbunden mens.
Citera
2012-08-21, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aprilbarnet1991
En annan liten fråga såhär.. Idag hade vi sex oskyddat också, och nu kommer vi inte träffas på 3 veckor ungefär och där med kommer jag inte ha sex med någon.
Om jag då får min mens nu under denna tiden så är det 100% säkert att man inte är gravid va?

Om jag får den imorgon liksom, är det säkert då eller är det för nära inpå sen vi hade sex att det kan finnas en chans iallfall?

Känns ibland som man borde lyssnat mer i skolan, läsa mer eller liknande, urkass på allt sånt här. xD
Asså... man kan ha en form av mens fast man är gravid. Inte så många som har det men ändå.
Citera
2012-08-21, 19:32
Medlem
tunnsomlufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Jäpp. Hur smidigt som helst. Under den "farliga" perioden nuppar man med regnrocken på.

http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4kra_perioder

Jag kör dock inte nån temperaturmätning. Men kom ihåg att det endast är några få dagar man kan bli på smällen egentligen, resten av månaden är det fritt fram liksom. En förutsättning är regelbunden mens.
Så 14 dagar efter mens har du kondom i 1v?
Har du använt den länge? Aldrig blivit gravid?
Citera
2012-08-21, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnsomluft
Så 14 dagar efter mens har du kondom i 1v?
Har du använt den länge? Aldrig blivit gravid?
Typ.

Aldrig blivit på smällen hittills.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här