2013-01-19, 02:21
Medlem
thewolf42s avatar
Nu får väl han försöka muta domstolen också!
Citera
2013-01-22, 22:45
Medlem
MissAnnTrops avatar
Rättegången mot den 35-årige mannen startar i Solna Tingsrätt nu på torsdag 2013-01-24.
Torde gå att få namn på den åtalade genom att ringa Solna TR.
Har mina aningar om vem han kan vara ...
... återkommer
Citera
2013-01-23, 13:03
Medlem
MissAnnTrops avatar
Som jag trodde, åtalad är den här killen som står som VD/kontaktperson i denna gamla jobbannons från Huvudstabilcenter daterad 2010-03-15 :
http://vakanser.se/jobb/bilmekaniker+438/

Tråd om firman Huvudsta Bilcenter finns här:
https://www.flashback.org/t1041445

Här intervjuas han i egenskap av dåvarande ägare till numera konkursade & avregistrerade Solna Trafikskola med organisationsnummer 556735-9590 :
http://sverigesradio.se/sida/artikel...artikel=388125

Rättegången ska hålla på i nio dagar med start imorgon to 24/1-13, dock ej i Solna TR utan i Attunda TR
Källa Solna TR, samt en jäkla massa målnr som jag inte noterade.
Finns tydligen ingen säkerhetssal i Solna TR ...
Senast redigerad av MissAnnTrop 2013-01-23 kl. 13:09.
Citera
2013-01-24, 09:18
Medlem
Stackarens avatar
Svartsjuk man attackerade rival med frätande syra inför sina barn.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16119450.ab

Citat:
Den 19 augusti förra året bestämde de möte i lekparken Mulle Meck i Solna. Både kvinnan, hennes barn och familj var med. Och livvakten gick dit utan farhågor.
Men inför mötet hade krögaren haft kontakt med två tungt kriminellt belastade män med kopplingar till nätverket Black Cobra.
Och när bilhandlaren och livvakten hade skakat hand rusade en beväpnad man fram och sköt sönder hans knän och kastade frätande salpetersyra i ansiktet på honom.

Vad är detta för en knäppgök egentligen? Man måste vara riktigt förblindad av svartsjuka och hat om man väljer att utföra något sånt här mitt på dagen inför sina egna barn, och andras barn.
Lider med mannen som blivit ärrad för livet. Han var bergis säker på att han hade läget under kontroll med sin bakgrundskontroll av gärningsmannen, och att parken skulle vara en säker och neutral plats att ses på med kvinnan och barnen.
Vem är GM? Har man hört om honom förut? Var dådet helt "oprovocerat", dvs att han utförde det helt pga sina egna järnspöken, eller kan någonting annat vara en bidragande orsak?
Citera
2013-01-24, 09:35
Medlem
PandorasAsks avatar
Läste också artikeln i dag och tycker att det är hemskt, få knäna sönderskjutna o syra i ansiktet, stackars man som blev offer för en sådan behandling. Synd om barnen som såg det, de måste leva med det hela livet.
Antagligen är kvinnansex-make från något MENA-land, att kasta syra i ansiktet är vanligt i typ länder som Pakistan, Afghanistan.
Citera
2013-01-24, 09:45
Medlem
Det stod att det var två torpeder som utfört attacken. Är de också åtalade?
Citera
2013-01-24, 09:58
Moderator
blomvattnares avatar
Trådar sammanfogade.

Ny rubrik: "Solna: man skottskadad och attackerad med syra"

/Mod
Citera
2013-01-24, 10:01
Medlem
Brottet utfördes inför ögonen på exfrun och barnen!

Man kan lugnt konstatera att hatet riktades främst mot exfrun. Psykisk terror mot henne. Straffet kommer att bli alldeles för lindrigt, tyvärr. Detta borde ge 20 år. Som i normala länder.
Senast redigerad av ka kui 2013-01-24 kl. 10:04.
Citera
2013-01-24, 11:37
Medlem
BaalZeBubs avatar
"Efter attacken slet den 35-åriga bilhandlaren med sig sin ex-fru och deras gemensamma barn in i sin bil. Han hotade dem och sa sedan enligt ex-frun:

- Det här kostade mig 350 000 kronor."

Jag får en känsla av att det är så ytlig den här killen är. Titta, säger bilhandlaren, jag lade ner lika mycket som en helt ny bil på det här, så mycket älskar jag er. Och nu vill du väl inte så åt killen när hans ansikte blivit så fult av syran.

Hur tänkte han sig egentligen att det hela skulle sluta?
Citera
2013-01-24, 11:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PandorasAsk
Läste också artikeln i dag och tycker att det är hemskt, få knäna sönderskjutna o syra i ansiktet, stackars man som blev offer för en sådan behandling. Synd om barnen som såg det, de måste leva med det hela livet.
Antagligen är kvinnansex-make från något MENA-land, att kasta syra i ansiktet är vanligt i typ länder som Pakistan, Afghanistan.

Den åtalade är med stor sannolikhet syrian med tanke på efternamnet.
Man undrar rent spontant hur han är funtad där uppe ?
Citera
2013-01-24, 11:44
Medlem
Vilket jävla as allså. Han får väl ta att kvinnan hittat en riktigt man som kan ta hand om henne. Luktar MENA-mentalitet här. Ge sig på någon med syra. Är offret svensk?
Citera
2013-01-24, 11:58
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Hur långt fängelsestraff tror ni han kommer få?

Och hade det hänt er själva att ni träffat på en brud och denne`s ex
hade attackerat er på detta vis
hade ni då hämnats? eller hade ni nöjt er med straffet som "systemet" har tilldelat han...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in