• 1
  • 2
2009-10-29, 21:12
Medlem
KKRs avatar
Undrar om det finns några lik i garderoben hos följande företag:

http://www.huvudstabilcenter.se/

Har fått ett oseriöst intryck av dem, dock så har de annonserat med
helsidor i dagspressen.

/KKR
Citera
2009-10-30, 13:08
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KKR
Undrar om det finns några lik i garderoben hos följande företag:

http://www.huvudstabilcenter.se/

Har fått ett oseriöst intryck av dem, dock så har de annonserat med
helsidor i dagspressen.

/KKR

Mitt intryck var att det är samma företag som tidigare kallade sig "Solna Bilteknik".. Sök på företags namnet "Solna Bilteknik" så ser du varför de isåfall var tvingats att att byta namn på företaget...
Om det är dom som döpt om sig, så är det säkert samma personal med samma bristfälliga service..

Men det är ju bara min obekräftade gissning...
Citera
2009-11-02, 23:40
Medlem
KKRs avatar
Verkar inte vara samma företag...

Ingen som har erfarenhet/info om detta företag?
Ägaren har tydligen drivit flera bilskolor i Solna tidigare, men ingen
av dessa verkar leva idag.

/ KKR
Citera
2009-11-05, 16:38
Medlem
rosamannens avatar
Jag lämnade in bilen på in- och utvändig tvätt där en gång. Det var billigt och den blev riktigt jävla ren. De samlade även ihop att skräp som låg löst i bilen och lade i en påse, så man fick sortera det själv. Detta efter att de tidigare råkat slänga något värdefullt för en kund.
Citera
2010-04-01, 15:51
Medlem
Cheezuss avatar
Ett tips: köp inte däck där!

Du kommer bli blåst, lurad, körd och kalkad. Själv fick jag åka till annan verkstad och balansera om hjulen efter att ha haft vibrationer i ratten i landsvägsfart. Däckia bara skakade på huvudet, de hade aldrig sett en sån dålig balansering. Långa remsor med bly, påbyggda på höjden på något däck, en remsa här och en lösvikt där på samma sida, remsorna 3 cm in på någon fälg. Antagligen har de testat sig fram istället för att göra det rätt direkt.

Sen tar de inte betalkort, så var beredd på att ta med cash om ni prompt måste dit av nån anledning.

Och att lämna in på däckshotell? Ja gillar man rysk roulette, visst låt dem ha hand om dina däck. Risken är att du aldrig ser röken av dem mer. Killen bakom disken är för övrigt analfabet, så kolla kontraktet ultranoga.
Citera
2010-04-01, 16:26
Medlem
b.marleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheezus
Och att lämna in på däckshotell? Ja gillar man rysk roulette, visst låt dem ha hand om dina däck.

Man kanske ska lämna in ett par plåtisar där, och hoppas att man får ett par 19" tillbaka.
Citera
2010-04-01, 23:09
Medlem
Cheezuss avatar
Oj oj, en snabbtitt på allabolag.se visar att V.K.C. Huvusta Bilcenter AB (grundat 2007) är satt i konkurs och att ROSAVA SWEDEN AB (Huvudsta Bilcenter Vk), startades aug 09 med samma styrelseordförande.

Undrars vad som händer med inlämnade däck vid ny konkurs? Say no more.
Citera
2010-04-02, 02:26
Medlem
Kupsans avatar
Farsan hade sina däck där, dom sa att däcken hade blivit stulna (vet inte hur många iaf hans). Ska iaf få helt nya däck.
Citera
2010-04-11, 17:36
Medlem
Cheezuss avatar
För att knappt verka kunna skruva dit ett hjul måste man säga att Huvudsta Bilcenter bränner iväg bra med pengar på radioreklam. De har ju gått flera ggr per dag i veckor nu.

Kanske känner de någon på stationen, eller så har de antytt att något kommer hända någon kär person till marknadschefen på radiokanalen om de inte sänder gratis 5 ggr per dag i en månad?
Citera
2010-05-03, 13:51
Medlem
Har 18":are till salu på blocket... fick ett mail av Victor på huvudstabilcenter, han vill att jag skickar hjulen med bussgods och efterkrav. Han svarade "ok" på ett mail jag skickade med fyra frågor... seriöst värre! Försökte ringa men inget svar.

Han på bussgods sa att han inte ens får se hjulen utan att betala först så jag kan inte bli lurad på det sättet, dock kan de komma tillbaka och så måste jag betala 750kr i fraktavgiften istället.

Ska jag skicka eller inte?!
Citera
2010-05-05, 21:59
Medlem
Lite mer info om försvunna hjul...

2010-04-14
Åkte till Huvudsta bilcenter för att hämta ut däcken och då visade det sig att hjulen var stulna.
Inbrottet skedde 28/2.
200 uppsättningar sommarhjul ska ha försvunnit.
De sa att nya hjul skulle fixas fram mot en självrisk på 700:-

2010-04-27
Kollade upp vad som händer med däcken. Nu fanns mina hjul på plats igen.
Huvudsta bilcenter säger att de har fått pengar från försäkringsbolaget för att köpa tillbaka däck på Blocket.

Alltså, jag får tillbaka mina egna däck för 700:-
Eller så kan man säga att förvaringen kostade 1400:-
Ytterst märkligt med självrisk. Normalt brukar hela ansvaret för hjulen ligga på förvarande firma när man har lämnat in hjulen. Kan vara värt att kolla upp innan förvaring...
Citera
2010-05-06, 03:52
Medlem
gb85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blix-T
Lite mer info om försvunna hjul...

2010-04-14
Åkte till Huvudsta bilcenter för att hämta ut däcken och då visade det sig att hjulen var stulna.
Inbrottet skedde 28/2.
200 uppsättningar sommarhjul ska ha försvunnit.
De sa att nya hjul skulle fixas fram mot en självrisk på 700:-

2010-04-27
Kollade upp vad som händer med däcken. Nu fanns mina hjul på plats igen.
Huvudsta bilcenter säger att de har fått pengar från försäkringsbolaget för att köpa tillbaka däck på Blocket.

Alltså, jag får tillbaka mina egna däck för 700:-
Eller så kan man säga att förvaringen kostade 1400:-
Ytterst märkligt med självrisk. Normalt brukar hela ansvaret för hjulen ligga på förvarande firma när man har lämnat in hjulen. Kan vara värt att kolla upp innan förvaring...
Företaget har alltså köpt stöldgods från blocket?
Har du inte skrivit på något avtal inför förvaringen, borde ju stå där om du ska betala någon självrisk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in