2012-08-18, 20:07
Medlem
Hejsan, köpte igår en dosa göteborgs rapé vit portion för första gången. Jag snusar vanligtvis general eller grov men tänkte testa något annat. Nu till saken;
Snuset smakar ju rent sagt förjävligt. Då jag är för snål / fattig för att slänga dosan så funderar jag på om det går att smaksätta det på något sätt för att göra det en aning bättre. Har tyvärr ingen whiskey hemma, har hört att det ska vara bra annars.

MVH
Citera
2012-08-18, 20:21
Medlem
ThingThings avatar
Finns ju olika smakkoncentrat som används vid egen snustillverkning, men det blir nog inte billigare än att skaffa sig en ny dosa..

Citron eller någon annan citrusfrukt kanske kan fungera, men vad vet jag!

Om inte annat så får du vara glad över det snus du har, och bara kämpa dig igenom Rapén eller gå utan tills det passar sig att köpa nytt.
Citera
2012-08-18, 20:33
Medlem
PositiveNegatives avatar
Sunsar grov orginal vanligtvis men efter ett vad med en kompis som gick ut på att jag ska börja med rapé så kan jag inte byta tillbaka. Förhoppningsvis kommer jag sluta med gaysnuset snart men för tillfället gillar jag det som fan. I alla fall.. För att ens kunna snusa rapé i början så la jag in två grov prillor i dosan som gjorde alla rapépåsar helt okej. Fungerade för mig, testa!
Citera
2012-08-18, 21:36
Medlem
Stå ditt kast och köp en ny, godare dosa. Bara slöseri med tid/pengar att försöka få skiten att smaka bättre.

Rapé smakar verkligen som tallbarr som gnuggats runt i ett anus, fattar inte vad jag tänkte på när jag inledde min snuskarriär på den skiten
Citera
2012-08-21, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
tallbarr som gnuggats runt i ett anus

Hell rätt :P

Att stoppa två andra prillor i den var ingen dum ide.
Citera
2012-08-22, 03:57
Medlem
ArmeCykels avatar
Du kan ju börja göra hemgjort snus, då kan du smaksätta det hur du vill och det blir mycket billigare. Själv så använder jag ingen smaksättning alls i mitt hemgjorda snus, tycker det är godare utan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in