Citat:
Ursprungligen postat av Porthos
Det här förstår jag inte riktigt. Du kan alltså se i Skype att programmet reagerar om du blåser i micen, men inte om du pratar i den? Det låter snudd på omöjligt.
Edit: Det är inte så att du har ställt ner micvolymen väldigt lågt i Skype? Ett blåsljud rakt in i en mic blir ju väldigt högt, medan ett försiktigt hummande med rösten inte alls når samma volym.
Det var typ så min reaktion var också när jag upptäckte det (tror jag suckade på micen när jag upptäckte det!).
Nej micvolymen i skype är uppdragen till max, micboost ligger på +20 dB i kontrollpanelen. Jag har också ett annat externt program som jag använder den i och det programmet uppvisar samma beteende som skype.
Körde just ytterliggare ett samtal till skypes Echo, samma resultat. Jag hittade också en driveruppdatering som jag körde, ingen effekt. Jag har försökt installera en Realtek HD driver istället men den verkar inte vara kompatibel mot mitt ljudkort.
En fundering jag har är att det någonstans i mjukvaran sitter en komponent som förstärker signalen åt fel håll, så att den reduceras till bara brus, och att denna komponent inte används när man kör micen rakt i kontrollpanelen. Frågan är bara vad f-n detta skulle vara och varför det felet bara uppstod plötsligt...
EDIT:
Ny info, Teamspeak 3 fungerar! Det finns dock två external MICs med samma codecnamn, men den ena är röd och den andra markerad svart. Den svarta fungerar (den nya codecen kanske?).
Då känns det som att det är skype i sig som är problemet, ska försöka en ominstallation och se.
EDIT2:
Ominstallation av Skype löste inte problemet