Citat:
Ursprungligen postat av _Spirou_
La Coupole är ett måste. Beskrivs ofta och helt felaktigt som turistfälla i vissa kretsar. Mycket folk, boka innan.
Buddha bar, 8 Rue Boissy d' Anglais. Metro Concorde ett måste för miljö, gäster och mat. Bokas
Likaså ett besök på Restaurang Georges högst upp i Centre Georges Pompidou. Bokas
Bofinger, 3, rue de la Bastille
Lite bättre Brasserie. Finsa skaldjur. Fin miljö.
Bokas givetvis där med
Sen tycker jag att man ska skippa trestjärninga restauranger. På tok för dyrt och det kan vara svårt att uppskatta. Lägg stålet på fler mellanklass i stället.
Jag skulle kunna ge hur många tips som helst. Men dessa är lättillgänliga och lite av ett måste för turisten.; )
Sen rekommenderar jag att alltid, på lite bättre restauranger, boka bord innan.
La Coupole är redan öronmärkt nu
Bofinger har jag också hört ska vara ett kanonbra brasserie.
Anledningen att vi plockar en trestjärnig är att vi var på Paul Bocuse i Lyon för ett par år sen och deras mat är ju väldigt traditionell, och dessutom är portionerna rikliga och råvarorna inte av denna världen.
De trestjärniga i Paris lär ju utmärka sig mera för sin innovationsrikedom än för sitt traditionella kök så jag bokade enbart i jämföelsesyfte. Visst är jag medveten om att man blir luggad men man får förmodligen även några fina anekdoter att ta med sig resten av livet
Festligt dessutom att det finns en bra restaurang i Pompidou-centret, det hade jag ingen aning om, den gamla rör-och betongklumpen lever tydligen på insidan. Jag har dessvärre bara sett "spektaklet" utanför men sån här information gör att det nog är värt att ta en titt därinne, om inte annat för den kulinariska lockelsen...