Citat:
Ursprungligen postat av 7852396541
Håller med, för inte alls längesen i evolutionen behövde vi ju antagligen vara väldigt egoistiska för att överleva, men nu bottnar ju den egoismen i att vi överkonsumerar och i stort sätt "tävlar" mot varandra på nått sätt, genom konsumtion... Exakt vad gör dessa företagen då? Vill de höja den ekonomiska omsättningen eller sänka den t.ex.?
Det är inga företag, inga rörelser i den betydelsen, utan ideella föreningar (grupper av likasinnade människor) som lever på egna bidrag och gåvor, precis som "rädda barnet" och liknande. Jag ber om ursäkt, att jag uttryckte mig så, att det blev ett missförstånd. Egoismen är vårt största fiende. Dessa grupper sysslar inte med "omsättningen" eller miljön, och överhuvudtaget med inget materiellt, utan bara med transformation av medvetandet, förståelse att vi alla (hela mänskligheten) är ETT och att var och en av oss med sina handlingar, ord och även tankar påverkar det hela energifältet på vår planet. Vid detta arbete börjar förändringen med en själv. Det är som Mahatma Gandhi har sagt: "Be the change you wish to see in the world". Men att vara med i gruppen underlättar processen. Dessa grupper är inte stora idag, men de finns i så gott som alla länder och budskapet kommer att spridas snabbt, speciellt genom internet.
Detta är den enda vägen, som kan och kommer att "rädda" världen.