2012-08-18, 09:57
Medlem
Ovcharkas avatar
Varför kan man inte quota inlägg i inlägg, om ni förstår vad jag menar? Såhär t.ex:

Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Kanske deathrally, men det kan ha vart tidigare?
Kom inte deathrally för bara några veckor sedan eller är det en hd remake?

Det är ett helvete att göra manuellt. Det blir lättare att hänga med i konversationer på såhär vis. Kanske kan man införa en gräns på att man bara kan ha fem quotes i quote-ledet, eller nåt?
Citera
2012-08-18, 10:03
Medlem
salsakattens avatar
jag tror faktiskt inte jag förstår vad du menar?
Citera
2012-08-18, 10:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Är det detta som TS syftar på?

FAQ:

Q: Hur funkar Citera flera?
A: Markera de inlägg du vill citera genom att klicka på 'Citera flera'. På sista inlägget du vill citera klickar du på 'Citera' så kommer alla inläggen att citeras i samma svar.
Citera
2012-08-18, 10:23
Medlem
epost72s avatar
Quote-in-quote fungerar i PM och då är det bra men i trådar skulle det bli väldigt rörigt tror jag.
Titta på ett PM där det pågått en konversation fram och tillbaks ett tag, säg sedan att man råkar radera en hakparentes av misstag när man svarar och sedan citerar någon det inlägget.

Då blir det rörigt kan jag lova.

EDIT:

Ser nu att du föreslog max 5 citat i citat

Citat:
Ursprungligen postat av 1
Citat:
Ursprungligen postat av 2
Citat:
Ursprungligen postat av 3
Citat:
Ursprungligen postat av 4
Citat:
Ursprungligen postat av 5
Hej
Hej
Hej
Hej
Hej

Det blir nog lite svårt om någon citerar en som redan har citerat ett par stycken.
Vidare så måste man ibland kunna göra mer än 5 citat.

Citat:
Hej

Citat:
Hej

EDIT2:
Då är det bättre att man inför backlinking.
Citering: Få med länk till inlägget som citerats
Senast redigerad av epost72 2012-08-18 kl. 10:42.
Citera
2012-08-20, 12:28
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsakatten
jag tror faktiskt inte jag förstår vad du menar?

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Är det detta som TS syftar på?

FAQ:

Q: Hur funkar Citera flera?
A: Markera de inlägg du vill citera genom att klicka på 'Citera flera'. På sista inlägget du vill citera klickar du på 'Citera' så kommer alla inläggen att citeras i samma svar.

Jag visade ju ett exempel på vad jag menar. Ruta-i-ruta, så att säga. Precis som när man skickar PM och quotar. Det blir liksom lättare att följa en diskussion om man kan "backtracka" på så vis. Och så max fem quote-in-quote, som sagt, så att det inte blir en bibel-lång quotning till slut.

Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Quote-in-quote fungerar i PM och då är det bra men i trådar skulle det bli väldigt rörigt tror jag.
Titta på ett PM där det pågått en konversation fram och tillbaks ett tag, säg sedan att man råkar radera en hakparentes av misstag när man svarar och sedan citerar någon det inlägget.

EDIT:

Det blir nog lite svårt om någon citerar en som redan har citerat ett par stycken.

EDIT2:

Ja, det problemet är ju ett... problem. Det är det. Vet inte hur man löser det. Men backlinking var ju ett alternativ.

Huvudsaken är att det blir lättare att följa med i diskussionerna när man kan "se längre bak" och vad som skrivits tidigare, mer än det enda inlägget man/någon svarar på.
Citera
2012-08-20, 13:28
Medlem
Salorms avatar
Som epost skrev så skulle det kunna se förfärligt taffligt ut efter ett tag. Jag satt och porrchatta med en medlem via PM och när man är uppe i sisådär 50 PM med quotes in quote samtidigt som damen i fråga missade en hakparentes så visste man knappt var man skulle läsa, men kul var det!
Hmm, varför berättar jag det här? Just det, för att skryta!
Citera
2012-08-20, 13:52
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

EDIT:

EDIT2:
Det smidigaste vore om man i multi-quotes av detta slag kunde få ner "ursprungligen postat av" till att hamna under quote-in-quotet istället för ovanför.

Så istället för
Citat:
Ursprungligen postat av 5
Citat:
Ursprungligen postat av 4
Citat:
Ursprungligen postat av 3
Citat:
Ursprungligen postat av 2
Citat:
Ursprungligen postat av 1
Ettan
Tvåan (hö hö)
Trean
Fyran
Femman
Så något i stil med
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
ursprungligen postat av 1
Ettan
ursprungligen postat av 2
Tvåan (hö hö)
ursprungligen postat av 3
Trean
ursprungligen postat av 4
Fyran
ursprungligen postat av 5
Femman

Vilket gör det mycket enklare att se vem som postat vad, i långa multi-quotes.
Bästa vore om man kunde få ner "Citat:"-biten också, så att överdelen blir en massa boxar utan text, medans all text i varje citat hamnar under boxen från citatet ovanför, inklusive "titeln".

Alternativt bara ha ett "Citat:" ovanför den yttersta citatboxen, då de övriga är rätt redundanta.
Senast redigerad av Jecke 2012-08-20 kl. 13:59.
Citera
2012-08-20, 15:49
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Varför kan man inte quota inlägg i inlägg, om ni förstår vad jag menar? Såhär t.ex:

Det är ett helvete att göra manuellt. Det blir lättare att hänga med i konversationer på såhär vis. Kanske kan man införa en gräns på att man bara kan ha fem quotes i quote-ledet, eller nåt?

Det har jag också funderat på själv..

Visst "citera flera" finns ju, dock så tycker jag "qout i qouten" är bättre. Så jag taggar om själv i bland så att det blir "qout i gouten".

Själv tycker ju jag att gränsen skall vara på 3 men det är ju en "smaksak".
Citera
2012-12-05, 17:53
Medlem
Bra förslag. Jeckes komplettering är mycket bra.

Personligen skulle jag vilja se en spoiler på alla över första eller andra nivån:

Citat:
Ursprungligen postat av kuken
Citat:
Ursprungligen postat av kalsongnils
vill inte
ok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem