2012-08-18, 03:49
Medlem
hegoballs avatar
Jag söker efter något program som automatiskt dödar/stänger av en process/ett program efter angiven tid.

Jag Googlade lite och hittade "ProcessKO"
Länk: http://www.softwareok.com/?seite=Fre..._Kill_KO_Timer

Det programmet hade varit perfekt, om inte inte varit för att den längsta tiden man kan sätta är 19 sekunder.

Det jag vill är att ha en "sleep timer" på Spotify.
Att jag kan dra igång Spotify när jag lägger mig, och att det stängs av efter t.ex 1 timme.

Jag VET att jag kan skapa en playlist som är bara 1 timme lång.
Så sådana förslag undanbedes.
Citera
2012-08-18, 03:56
Medlem
hegoballs avatar
Men VA FAN!!!!
Envis som jag är, så Googlade jag lite mer alldeles efter jag skrivit det första inlägget.

Och då hittar jag "Mumeet Shut or Kill on Time"
Länk: http://www.softpedia.com/get/System/...-on-Time.shtml

Så jag har hittat det jag söker.
Om inte någon annan vet något bättre program dvs.
Citera
2012-08-19, 23:29
Medlem
Vill du stänga av hela datorn istället så är det lätt med cmd
skriv bara "shutdown -s -t X" där X är antal sekunder tills datorn ska stängas av.

Du kanske vill ha den igång av nån anledning, men ja bruka ha svårt att somna när fläktarna snurrar och det lyser en massa...

Edit: det är rätt gött när man somnar till nån film också och inte vill ha igång datorn hela natten. Men värt att nämnas att när det är 10 min kvar så kommer det upp en varning så ställ in filmens tid + 10 minuter. och "shutdown -a" om du vill avbryta...
Senast redigerad av Zuhar 2012-08-19 kl. 23:32.
Citera
2012-08-20, 00:30
Medlem
08oss avatar
Kan tipsa om WakeMeUp! Advanced PC Alarm Clock som kan stänga av datorn (åtminstone till standby mode) och/eller stänga av en viss process
Citat:
Designed for people who like to fall sleep to their favourite tunes, TV, video etc. As it works, the volume is gently decreased. When the time is over, it can put a PC in StandBy mode and/or terminate the process you specify.
Använder iof bara programmet som väckarklocka. För det du vill göra så brukar jag använda sovtimern i media monkey gold. Då ställer man in tid och vad som ska hända när tiden har gått ut tex stänga av datorn. Även om funktionen är gjord för när man lyssnar på musik i media monkey så funkar även om man lyssnar i tex spotify.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in