2012-08-18, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berryx
Fick en polare till att måla om mitt vanliga bankkort. Blev jävligt najs och blänker som faan. Se till att det är välslipat om ni ska måla om era kort och avsluta med 2-3lager klarlack för bästa hålllbarhet. Han använde paitbrush spruta men det borde bli nästa n lika bra med vanlig sprayburk, gärna med billack..
Tattigare bondbeteende får man leta efter.
Sen är det olika sifferkombinationer på Gold/platinum/black serru, så man ser direkt om det är ett Grönt/blått.
Citera
2012-08-18, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eiskall
http://www.blocket.se/kronoberg/Pors....htm?ca=15&w=3

Haha, spot on
Citera
2012-08-18, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djibouti
Wow.. fortfarande ingen som förstått att jag kommer från en rik familj..

Varför betalar inte far din bilen då? Pajas.
Citera
2012-08-18, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.Bergstrand
http://db.tt/0bohP3uQ

Vem försöker du lura? Kom tillbaka när du antingen har en ny eller dyr Porsche.

Och nej ts, din ekonomi skulle inte klara av alla utgifter som kommer med bilen.
Citera
2012-08-18, 02:47
Medlem
cancanmans avatar
TS:

Inte en chans att du klarar av den bilen TS, skit i den. Låt dig inte luras av det "billiga" priset, underhållskostnaderna och bränslekostnaderna är alldeles för stora. Du kommer ångra dig och sälja bilen, förmodligen förlorar du ordentligt på affären och kommer att känna av den ekonomiska smällen ett bra tag framöver. Vill du så gärna ha en bil och åka fort, satsa på något som en Golf GTI eller Focus RS som du får för ett relativt billigt pris. En BMW 6-serie kan du alltid köpa i framtiden när du har ordentlig inkomst.

Personligen tycker jag du ska skita i bil helt eller skaffa något i denna stilen: http://www.blocket.se/stockholm/Volk....htm?ca=15&w=3
Passar en kille i din ålder mycket mer och den kommer inte skuldsätta dig för livet
Citera
2012-08-18, 03:14
Medlem
Anbivalents avatar
Med dina inkomster skulle har du knappt råd att äga en moppe.

Jag är 19 år och tjänar mer än dubbelt som dig samt bor hemma, jag tyckte själv att det blev onödigt dyrt att ens äga en gammal 740 som kostade mig i princip endast bensin kostnaderna som blev kanske 3-4k i månaden då jag pendlade. Tänk då vad din kommer kosta.

En helförsäkring på en bil i 150k klassen som jag kunde casha till 100% skulle kosta mig ca 30-45k om året att försäkra tror knappast denna är billigare.

Och ärligt köp dig inte en kebabglidare som första bil du kommer knappt komma till bensin macken och tillbaka med dina inkomster.
Citera
2012-08-18, 08:21
Medlem
Morgonribbas avatar
Behöver du fundera på om du har råd så har du inte råd.

Det dör betreendet: att köpa en gammal BMW som glittrar, fulserva den och snåla på allt, och dessutom försäkra den på pappa, som lyckats tjäna 30 000 kr / månaden och minsann har ett sketet Amex -- allt för att försöka inbilla andra att man har pengar - kallar jag obildat.

Det är bara folk som inte har pengar som beter sig så, folk med pengar skyltar inte och skryter aldrig. Så är det, det borde du veta.
Citera
2012-08-18, 11:52
Medlem
Kungztors avatar
haha gode gud, service, besiktning, försäkring, bensin, skatt. vet du hur dyrt det är att äga en bil? kajjkar fanskapet blir de dyrt när det är bmw. köp inte.
Citera
2012-08-18, 11:54
Medlem
Själv tjänar jag 16-24k i netto varje månad beroende på hur bra jag presterar och jag anser att jag verkligen inte har råd med en bmw 645. Självklart skulle jag klara av avbetalningar, bensin, försäkring, service osv men om något oförutsett skulle hände så crashar ekonomin totalt.

Kör i dagsläget en audi a4 1,8t från 1998 och den funkar alldeles utmärkt och jag behöver inte skämmas varken på macken när jag tankar eller när jag åker på mekonomen och köper reservdelar

Varför köper jag då inte en bättre bil, tex bmw 645?

Bara som exempel så kostar tändstiftsbyte under 300kr på audin och du får lägga på en nolla om du ska göra det på en 645a Bromsar kostar lite och ingenting till audin medans du blir ruinerad om bromsarna måste bytas. Tändmodulen gick sönder häromdagen på audin och jag köpte en ny för 381kr på skruvat som jag sedan bytte själv på 3 minuter. Hade jag haft en bmw 645 så hade jag grinat blod....
Citera
2012-08-18, 12:00
Medlem
1. Att ta lån, även små sådana, är MYCKET dumt när man inte har ett stabilt jobb och hög inkomst. Låna pengar ska man undvika så länge det bara går.

2. Jag är 20 år och har ägt 5 bilar sedan jag tog körkort för 2 år sedan. Att ha bil är ekonomiskt självmord och det går åt MYCKET pengar varje månad till bilen. Nu har jag en liten bil, och ändå ligger försäkringen på 12'000 kr per år. Jag har råd med detta eftersom jag får ut 20k per månad efter skatt och är fast anställd.

Jag hoppas trådstarten inte är seriös, annars kommer du ha seriösa ekonomiska problem i livet om du inte har bättre insikt. Har du ens ägt en bil nån gång? Vet du vad det kostar?
Citera
2012-08-18, 12:12
Medlem
killen30s avatar
Nu handlade inte denna tråd om han har råd eller inte, tydligen. Ts ville bara skryta med att han ska leva på sin pappas guldkort hela livet samt att han bor hemma fort. och inte verkar ha planer på att flytta hemifrån under närmsta tiden.
Citera
2012-08-18, 13:04
Medlem
Riiikards avatar
Köp en äldre Volvo. Hitta en fin 240 så har du en bil tills du fått ett bättre betalt jobb (om du nu vill byta dvs...)

Bilen kommer vara en riktig trotjänare och gå i ur och skur.

"Billig" i skatt och försäkring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in