• 1
  • 2
2012-08-17, 19:06
Medlem
Såg igår att Ricky Gervais gjort en ny video-podcast som han släppt på itunes. Efter att ha sett hans senaste production Life's too Short började jag tvivla på om inte karln hade börjat tappa greppet, men efter att ha sett det första avsnittet av Learn English with Ricky Gervais, så återfick jag hoppet på att han fortfarande kan leverera.

Learn English with Ricky Gervais går ut på att Rocky och Karl Pilkington, känd från An Idiot Abroad och deras diverse andra podcasts, sitter och pratar om saker på engelska så att människor som inte kan engelska kan lära sig användbara fraser. Resultatet blir dock inte kanske helt så pedagogiskt som brukligt.

Åsikter om Learn English with Ricky Gervais?
Citera
2012-08-17, 19:58
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Jag tycker att Karl och Ricky har blivit tråkigare. Han sitter mest sur, förr i xfm-poddarna blir han argare, gladare och allt känns inte så jäkla uppstyrt. Det som stör mig mest är Rickys hysteriska skratt så fort Karl säger någonting.
Citera
2012-08-17, 22:57
Medlem
E.S.A.Ds avatar
Härligt!
Tur att jag såg den här tråden i Nya ämnen ikväll, annars hade jag missat det helt.

Jag tyckte att det var riktigt bra.
Tycker synd om alla som tröttnat på Ricky/Karl.
Själv så ler eller fnissar jag varje gång jag bara ser Karl.

Kollade på det för ca 10 minuter sen, och redan nu vill jag kolla på det en gång till.
Det händer 1 gång av 100, så det blir högsta möjliga betyg!
Citera
2012-08-18, 01:01
Medlem
- I have a pain.
- Whereabouts it's the pain?
- My anus.
- Of course it is.

Jag dör!!!
Citera
2012-08-18, 01:33
Medlem
Karl kan som få andra få mig att skratta okontrollerat.

Igår när jag var på stan och skulle gå fram till en kassa kom jag att tänka på:

You smell! You shit?

Och kunde inte hålla mig för skratt, det är en sak att garva när man har någonting i öronen, men det där var det fan inlåsningsvarning på.

Jag har lyssnat på nästan allt Karl och Ricky har gjort minst två gånger, och måste säga att Learn English är bland det bästa. Visst är radioprogrammen och podcasten något av det roligaste som spelats in, och Merchant vill man ha med, men att få se Karls minspel lägger till ytterligare en dimension.

Ser fram emot Lesson 2 mer än Derek måste jag säga, även om den också verkar bli grym.
Citera
2012-08-18, 10:50
Medlem
datoriprograms avatar
Karl är en citatmaskin av rang Jag gillar att Ricky nu har tagit på sig rollen mer som en skrattmaskin och förnuftig kille. I podcasten var han den som "bashade" Karl för humorns skulle, nu har han blivit någon som "ger oss" Karl istället. Men tror ni att Karl verkligen inte är ett humorgeni som vet vad han gör? Ibland får jag känslan av det åtminstone.

Hans artikel i TIME om Ricky tycker jag säger något om att han är medveten om sin humor:

http://www.time.com/time/specials/pa...985516,00.html

"You smell! You shit?" Fyfan vad jag garvade. Hur tänkte han?

Förresten, helt sjukt att Ricky är 51. Det kan man inte tro. Och han är britt för guds skull!
Senast redigerad av datoriprogram 2012-08-18 kl. 10:58.
Citera
2012-08-19, 16:14
Medlem
lfcinmehearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
- I have a pain.
- Whereabouts it's the pain?
- My anus.
- Of course it is.

Jag dör!!!
Fantastiskt! At the spa-delen var bland det roligaste jag hört.

På rickygervais.com går det att läsa "Free pilot episode podcast". Betyder det att de kommer ta betalt för framtida avsnitt? Någon som hört något om när nästa avsnitt kommer?
Citera
2012-08-19, 20:36
Medlem
De har väl tagit betalt för sina podcasts förut (även om detta kanske inte räknas som podcast då det endast levereras i videoform?). Brukar ju dyka upp på andra ställen ändå.
Citera
2013-01-17, 11:14
Medlem
Stratocaster68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lfcinmeheart
Fantastiskt! At the spa-delen var bland det roligaste jag hört.

På rickygervais.com går det att läsa "Free pilot episode podcast". Betyder det att de kommer ta betalt för framtida avsnitt? Någon som hört något om när nästa avsnitt kommer?

Spa-delen var genialisk. Även delen när Ricky spelade den gamla gubben var guld

Har det kommit upp en del två?

"My testicle are very low because im old, im dilapidated.. the haaaaiiiirrrr.."

Senast redigerad av Stratocaster68 2013-01-17 kl. 11:19.
Citera
2013-05-21, 22:51
Medlem
Finns det någon ny episod uppe? Hittar absolut ingen information
Citera
2013-05-24, 00:50
Medlem
Tindles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baron.von.Helsing
Finns det någon ny episod uppe? Hittar absolut ingen information

Tror det var den enda. Men titta på The Ricky Gervais Show om du vill se mer av Pilkington och Gervais.

http://hbonordic.com/series/-/-/the-ricky-gervais-show
Citera
2013-10-04, 08:17
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Karl Pilkington är ju klockren som vanligt. Dock vet jag inte vad man ska tycka om Gervais; hans bidrag verkar bestå av bajsskämt/bögskämt/ anmärkningar om Karls huvud. Knappast Office-klass på honom.

Dock förtjänar ju Gervais all cred i världen för att ha "upptäckt" Karl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in