Hej. Min förra tråd blev låst och jag blev hänvisad till en tråd för efterlysning. detta är ingen request.
Som dom flesta vet som kör AVG så har det länge florerat gott om nycklar för att aktivera fullt skydd fram till 2018. Det är bara att googla så hittar man en hel drös.
Jag har kört på en sån här nyckel de senaste 3-4 åren och har aldrig behövt byta. Vet även många bekanta som använder en av alla de som finns ute. Ofta så finns dom i block om 50st på samma ställen och alla ser mycket snarlika ut, ex så börjar alla med 8MEH- och slutar med -ACED.
Idag fick jag för första gången upp en varning om att kopian jag har är olaglig. (eller ja, inte äkta rättare sagt).
Är det fler som har fått upp detta, så att det gäller de flesta nycklar som ligger ute, eller bara just min och några till?
Mitt avg fungerar fortfarande och jag är skyddad. Även uppdateringar verkar funka än sålänge, men det är väl bara en tidsfråga..
Om mod inte tycker frågan gäller mjukvara får den gärna flytta till sin rätta plats.
Fick samma sak förra veckan. Orkade inte bry mig just då, och dagen efter när jag startade datorn så fick jag ett nytt meddelande. Det stod att min nyckel nu var okej och att jag hade fullt skydd. Jag ändrade aldrig nånting så vet inte vad det handlade om. Men jag tyckte datorn var mycket segare och så slutade olika aktiviteter svara. Så jag formatera skiten och nu kör jag utan något AV. Får se hur länge det funkar.
Bit i det sura äpplet och byt antivirus. AVG är inget vidare ändå.
Avast är gratis, smidigt och bra.
Det handlar inte om att bita i det sura äpplet, inte heller har jag planer på att byta AV. Jag ställde en fråga som jag vill ha svar på.
Sen är Avast inget vidare, och fullversionen av AVG är bättre. Kört det så länge jag kan minnas och har aldrig haft problem med virus och alltid varit nöjd.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!