2012-08-16, 18:19
Medlem
Alla på mitt jobb har förstadagsintyg och igår tog jag mig en rejäl fylla som slutade med en panikångestatack av bara helvete.... Jag sov ingenting under hela nattem och sjukskrev mig därför idag.
Jag lider av ångest och har medicin för detta, men kunde/vågade inte ta den när jag druckit alkohol.

hursom, drack väl kanske 6 stycken4or vodka redbull och 5 shottar med 30% likör.Kanske 3-4 öl!

Sista drack jag vid klockan 3 ungefär....

Fick en tid hos läkaren14.45 , dvs 12 timmar efter sista drinken!
De har nu börjat med nya rutiner (vi har precis bytt vårdcentral) och de tar alltid blodprov första gången för att kolla alkohol osv.
Alkoholkonsumtionen på sikt skiter jag i, den får visa vad den vill, men vad jag undrar är hur stor troligheten är att de kollar alkoholen i blodet JUST nu och om det finns nån chans i hela helvetet att jag slipper undan?
Kan jag hävda att jag hade en riktig dygnsfylla i förrgår istället och att det måste vara det som ger utslag?

Är helt novis när det kommer till detta, men vill ju inte få sparken. Det var hursom SISTA gången jag dricker ppå en vardag om jag ska jobba dagen efter!

Tacksam för svar!
Citera
2012-08-16, 18:47
Medlem
mernilios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmmarie
Alla på mitt jobb har förstadagsintyg och igår tog jag mig en rejäl fylla som slutade med en panikångestatack av bara helvete.... Jag sov ingenting under hela nattem och sjukskrev mig därför idag.
Jag lider av ångest och har medicin för detta, men kunde/vågade inte ta den när jag druckit alkohol.

hursom, drack väl kanske 6 stycken4or vodka redbull och 5 shottar med 30% likör.Kanske 3-4 öl!

Sista drack jag vid klockan 3 ungefär....

Fick en tid hos läkaren14.45 , dvs 12 timmar efter sista drinken!
De har nu börjat med nya rutiner (vi har precis bytt vårdcentral) och de tar alltid blodprov första gången för att kolla alkohol osv.
Alkoholkonsumtionen på sikt skiter jag i, den får visa vad den vill, men vad jag undrar är hur stor troligheten är att de kollar alkoholen i blodet JUST nu och om det finns nån chans i hela helvetet att jag slipper undan?
Kan jag hävda att jag hade en riktig dygnsfylla i förrgår istället och att det måste vara det som ger utslag?

Är helt novis när det kommer till detta, men vill ju inte få sparken. Det var hursom SISTA gången jag dricker ppå en vardag om jag ska jobba dagen efter!

Tacksam för svar!

Känner du till begreppet "Vägen till helvetet kantas av goda förutsatser"?

Under förutsättning att du förbränt alkoholen, och att det inte är några leverprov dom tagit så skulle du nog lurat mig...

För övrig: Vem dricker om man ska jobba dagen efter? Eller, vem kör bil trots dom druckit och säger som kände sig nykter?

Jag tänker inte tramsa med dig. Du dricker för mycket! Under arbetsveckan dessutom. Kan du inte hantera det så bör du söka hjälp.

Med det sagt önskar jag dig lycka till! Jag vet att ingen annan än dig själv, kan göra något åt saken.
Senast redigerad av mernilio 2012-08-16 kl. 18:53.
Citera
2012-08-16, 18:48
Medlem
Haubits77Bs avatar
Åker du dit så skall du hävda att du har alkoholproblem och att du dricker så ofta du får möjlighet. Då kan de inte spraka dig, utan tvingas rehabilitera dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in