2012-08-16, 16:18
Medlem
stonerfuzzs avatar
Jag brukar rysa till vid synen av gamla människor eller av spädbarn. På samma sätt som man kan rysa till och känna obehag när folk slår sig eller när de visar operationer på tv, samma sätt känner jag när jag ser detta.

Är det normalt?
Citera
2012-08-16, 16:22
Medlem
hubblabubblas avatar
Nej

Spädbarn är söta och behagliga att se på. Ouppfostrade snorungar är irriterande. Äldre är gulliga förutom vissa tjurskallingar som inte fattar att de inte fattar och tror att de lever på "den gamla goda tiden".

Men inte obehagligt som att göra illa sig

Är det för att de ser svaga o ömtåliga ut?
Citera
2012-08-16, 16:29
Medlem
stonerfuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubblabubbla
Nej

Spädbarn är söta och behagliga att se på. Ouppfostrade snorungar är irriterande. Äldre är gulliga förutom vissa tjurskallingar som inte fattar att de inte fattar och tror att de lever på "den gamla goda tiden".

Men inte obehagligt som att göra illa sig

Är det för att de ser svaga o ömtåliga ut?

Barn som kommit upp i åldern och kan gå osv har jag inga problem med.

Jag vet inte riktigt varför, de bara ligger där och gurglar och stirrar på en och rör sig på ett "onaturligt" sätt.
Citera
2012-08-16, 16:32
Medlem
Otems avatar
Alla upplever saker på olika sätt, vissa upplever det mer känslosamt än andra.
Citera
2012-08-16, 16:54
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Vad har äldre människor och barn gjort dig för något?
Citera
2012-08-16, 17:06
Medlem
Kusinen5s avatar
Jag hatar gamlingar, eller inte allihopa men många.

Min kompis och jag var på väg till gymmet när vi gick förbi en gammal-kärringjävel och sedan från ingenstans så börja hon skrika "JÄVLA SVENNE-BLATTE JÄVLAR", vi vände oss om och hon stod och stirra argt på oss, vi ba "Dafuq did just happen'?".

Andra gamlingar kan vara riktigt sköna när man först träffat dom Riktigt sköna snubbar och kärringar finns!

Och barn, finns inget värre än barn, speciellt ouppfostrade som tidigare nämnt.
Citera
2012-08-16, 17:31
Medlem
stonerfuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kusinen5

Min kompis och jag var på väg till gymmet när vi gick förbi en gammal-kärringjävel och sedan från ingenstans så börja hon skrika "JÄVLA SVENNE-BLATTE JÄVLAR", vi vände oss om och hon stod och stirra argt på oss, vi ba "Dafuq did just happen'?".

Andra gamlingar kan vara riktigt sköna när man först träffat dom Riktigt sköna snubbar och kärringar finns!

Ja dementa det-var-bättre-förr-kärringar finns det gott om, även ouppfostrade barn men det är inte riktigt det jag menar.

Jag har inget emot varken småbarn eller gamlingar egentligen det är bara att jag känner riktigt obehag tex när jag ser en 80åring äta mat. Jag har inga syskon med barn eller aldrig passat någon unge. Det är inte förrän nu på senare tid när alla mina vänner skaffat barn och vill att jag ska hälsa och skoja med dom, det är obehagligt som fan.

Jag har känt såhär så länge jag kan minnas.
Citera
2012-08-16, 17:31
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kusinen5

Finns dåligt folk inom alla katerogier .Håller med om att ouppfostrade ungar är ett störande moment såna som petar sig i näsan pekar finger och lipar åt en på bussen intill sina mamma som sitter och pillrar med sin telefon .Men att barn och äldre människor i största allmänhet skulle ge en rysingar .Låter märkligt .
Citera
2012-08-16, 17:34
Medlem
stonerfuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Finns dåligt folk inom alla katerogier .Håller med om att ouppfostrade ungar är ett störande moment såna som petar sig i näsan pekar finger och lipar åt en på bussen intill sina mamma som sitter och pillrar med sin telefon .Men att barn och äldre människor i största allmänhet skulle ge en rysingar .Låter märkligt .

Däremot tycker jag det är ganska häftigt att följa ett barns utveckling från att vara "äcklig" till att bli äldre, om jag nu ska försöka låta mindre sjuk i huvudet.
Citera
2012-08-16, 17:52
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stonerfuzz
Däremot tycker jag det är ganska häftigt att följa ett barns utveckling från att vara "äcklig" till att bli äldre, om jag nu ska försöka låta mindre sjuk i huvudet.
Ja , alla har väl sina " Fobier" eller vad man kan kalla det .För att återankyta till om det är normalt elller inte .Skulle jag tro det är högst normalt att känna liknade inom vissa områden i livet .
Citera
2012-08-17, 02:43
Medlem
Zoms avatar
Psykologi och psykiatri → Psykiska problem

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem