• 1
  • 2
2012-08-16, 02:23
Medlem
200kgs avatar
Tjenare Flashback.

En utav mina anledningar (ursäkter) till att jag tar droger är för att bli erfaren. Experimentera och testa.
Fick för mig att testa Subutex när jag endast hade lite kodein samt tramadolerfarenhet tidigare inom opiater samt opioider, så jag är/var ju lite färsking.

Första gången tog jag drygt 0.6-0.7mg i näsan och efter totalt 2 timmar slutade jag få fler effekter, alltså hade jag fått allt påslag med andra ord. Tyckte att effekterna var lika tramadol, men nästan svagare, vilket är konstigt med tanke på att Subutex är relativt starkt samtidigt som Tramadol är relativt svagt.

Dagen efter testade jag att ta ca 0.5mg linor fast jag återdoserade då och då under kvällen och blev väl nöjd, men jag är övertygad om att jag kan få ut mer av ruset.

Vad kan anledningen vara? En kompis tog en ungefär lika stor dos som mig och började spy som en galning medan jag inte hade särskilt mycket effekt.
Brukar uppleva opioid-värmen a.ka täcket, alltså en varm och spridande känsla i kroppen samtidigt som man var aningen mer optimistisk och bekymmerlös, som det ska bli på Subutex.
Men jag saknade lite eufori och effekterna kändes för svaga.

Kan mitt tidigare Tramadol-bruk påverka min tolerans mot Subutex? Att jag blivit lite tolerant mot opioider/opiater.
Kan det vara så att jag bara av naturen har svårare att bli berusad av det?
Mitt tidigare tramadolbruk var inte särskilt intensivt, tagit det totalt 50 gånger kanske, vid olika tillfällen dvs. Hade tolerans upp mot 600mg för att få effekt på Tramadol innan jag slutade, så det var inte särskilt allvarligt eller något intensivt bruk.

Imorgon ska jag ge Subutex ett nytt försök, men jag tänker ta en liten risk, förmodligen. Det värsta som händer är väl antagligen att jag börjar spy, men jag har aldrig spytt av tramadol och inte dom andra gångerna jag testade Subutex, så jag känner mig rätt lugn där ändå.

Hur som, jag tänkte faktiskt ta 1mg i ena näsborren och direkt därefter ta ytterligare 1mg fast i andra näsborren. Låter det som en bra idé? Jag vill bli ordentligt jävla påverkad, men inte överdoserad precis.

Mvh.
2012-08-16, 03:04
Medlem
Fyllefittas avatar
Jag gillar hur du försvarar dig med att kunna bruka dess substanser genom att säga att du vill bli "erfaren", där du sedan försöker dig på att skriva på ett professionellt sätt för att försöka låta som en vetenskapsman.
Vad vill du få ut av de?
2012-08-16, 03:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefitta
Jag gillar hur du försvarar dig med att kunna bruka dess substanser genom att säga att du vill bli "erfaren", där du sedan försöker dig på att skriva på ett professionellt sätt för att försöka låta som en vetenskapsman.
Vad vill du få ut av de?

HAHAHAHHA det där var fan dagens ord!!!
2012-08-16, 05:52
Medlem
Mitt tips är att ta minst 8mg rakt upp i anus. Förhoppningsvis blir du väldigt erfaren av sub efter de. Efter-effekterna kan du se som en hemläxa.

Ha en trevlig kväll.
2012-08-16, 15:25
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefitta
Vad vill du få ut av de?

Vad jag vill få ut av vad? Jag formulerar mig på ett tydligt och normalt vis så att folk ska förstå vad jag skriver, är det konstigt? Ja, jag har brukat några substanser hit och dit, men är inte nöjd med Subutex då jag tror att jag kan få ut mer av ruset men i högre dos. Vad fan är det konstiga med det, din förpubertala pojke? Och vad fan förväntar du dig ifall du går in i f3 på Flashback i vilket fall? I f3 diskuteras det droger helt enkelt, sedan formulerar vi oss alla lite olika.
2012-08-16, 15:26
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAXXX
Mitt tips är att ta minst 8mg rakt upp i anus. Förhoppningsvis blir du väldigt erfaren av sub efter de. Efter-effekterna kan du se som en hemläxa.

Ha en trevlig kväll.

Erfaren av Subutex blir jag nog då, ja, men tänker inte administrera den rekalt.
Kan du förklara närmare lite om "Efter-effekterna"? Det lät väldigt intressant.
2012-08-17, 00:00
Medlem
qleks avatar
05-07mg är en svag dos om man har tagit andra opiater och vet hur de är. Tror jag tog ca 1-5-2mg och då var jag nöjd iaf Och då har jag tolerans mot tram 600mg är standard vid varje tram tillfälle.
Man kan få tolerans mot sub genom tramadol bruk. De binder till samma receptioner (jag kan ha fel)
Sub är bara kul om man tar mycket. Tog 3mg engång men då blev jag rätt jävla lost. Slöddrade som fan osv
2012-08-17, 02:42
Medlem
Moments avatar
Det är srni effekten du saknar samt lite mer eufori . Sub gör dock en massa annat skönt och man får inte glömma att sub och tram kan man blanda ypperligt och då får man det bästa från båda världarna.
2012-08-17, 11:39
Bannlyst
Jag blev bäng på en 0.4mg Temgesic i början t ex.. Sen hade jag Sub 8mg och började dagligen (körde tramadol innan).. och toleransen går upp rätt fort alltså.

Ruset blir annorludna när man är ingått på skiten. Man kan ju fortfarande få rus, men ifall man kör dagligen så uteblir det ju till slut.

Körde upp till 8mg per dag, och sen 12mg sen tänkte jag.. nää tar nog en paus..

Iofs en ganska lång paus nu på runt 5 veckor, men har kört CS-droger osv istället. För söker dock hålla mig till tramadol lite då och då nu, och det fungerar faktiskt. Blir noddad på 200-300mg om jag tar det några gånger i veckan.

Har aldrig blandat sub med benzo, men det rekommenderar jag om du vill få ut mer av subben.

Och såklart IV vid maximal effekt. "Hört" att sub IV + xanor i samma lösning är "horse light"
2012-08-17, 13:09
Bannlyst
Bättre att börja med oxycontin - om man vill nå den högsta klassen. Sub är egentligen lika starkt, men mycket sämre rus än oxy eller h. H och är eufori. Att folk får eufori av sub har jag aldrig hört tror jag. Det är faktiskt en rätt tråkig drog, men nog så beroendeframkallande. Ska du ha eufori i opiatväg oy som gäller. Och skjuta h är du inte beredd till? (Don't). Så om du vill ha en känsla av det starkaste i opiatväg utan nål och risk för att dö, satsa på 30-40mg oxy krossat i munnen. Allt på en gång.
2021-02-20, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 200kg
Tjenare Flashback.

En utav mina anledningar (ursäkter) till att jag tar droger är för att bli erfaren. Experimentera och testa.
Fick för mig att testa Subutex när jag endast hade lite kodein samt tramadolerfarenhet tidigare inom opiater samt opioider, så jag är/var ju lite färsking.

Första gången tog jag drygt 0.6-0.7mg i näsan och efter totalt 2 timmar slutade jag få fler effekter, alltså hade jag fått allt påslag med andra ord. Tyckte att effekterna var lika tramadol, men nästan svagare, vilket är konstigt med tanke på att Subutex är relativt starkt samtidigt som Tramadol är relativt svagt.

Dagen efter testade jag att ta ca 0.5mg linor fast jag återdoserade då och då under kvällen och blev väl nöjd, men jag är övertygad om att jag kan få ut mer av ruset.

Vad kan anledningen vara? En kompis tog en ungefär lika stor dos som mig och började spy som en galning medan jag inte hade särskilt mycket effekt.
Brukar uppleva opioid-värmen a.ka täcket, alltså en varm och spridande känsla i kroppen samtidigt som man var aningen mer optimistisk och bekymmerlös, som det ska bli på Subutex.
Men jag saknade lite eufori och effekterna kändes för svaga.

Kan mitt tidigare Tramadol-bruk påverka min tolerans mot Subutex? Att jag blivit lite tolerant mot opioider/opiater.
Kan det vara så att jag bara av naturen har svårare att bli berusad av det?
Mitt tidigare tramadolbruk var inte särskilt intensivt, tagit det totalt 50 gånger kanske, vid olika tillfällen dvs. Hade tolerans upp mot 600mg för att få effekt på Tramadol innan jag slutade, så det var inte särskilt allvarligt eller något intensivt bruk.

Imorgon ska jag ge Subutex ett nytt försök, men jag tänker ta en liten risk, förmodligen. Det värsta som händer är väl antagligen att jag börjar spy, men jag har aldrig spytt av tramadol och inte dom andra gångerna jag testade Subutex, så jag känner mig rätt lugn där ändå.

Hur som, jag tänkte faktiskt ta 1mg i ena näsborren och direkt därefter ta ytterligare 1mg fast i andra näsborren. Låter det som en bra idé? Jag vill bli ordentligt jävla påverkad, men inte överdoserad precis.

Mvh.

0.5 eller 0.6 är en otroligt liten dos så det är inte konstigt alls att du inte får nånting utav det. Nu är detta ett par år sedan så du kanske har lärt dig. Men jag har aldrig tagit så lite förutom när det är slut och man tar det sista.

Det är ingen risk eller att ta 1 mg, tycker även det är lite. Förmodligen gick det bra för dig. Jag tycker dock som en annan i tråden att sub är riktig tråkig drog och oxy är betydligt bättre rus. Men sen är det bruna guldet såklart det bästa i opiat världen men bäst är ju att låta bli att bli erfaren av det. Kan du inte uppdatera hur erfaren du är idag hahaha
2021-02-20, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fettless
0.5 eller 0.6 är en otroligt liten dos så det är inte konstigt alls att du inte får nånting utav det. Nu är detta ett par år sedan så du kanske har lärt dig. Men jag har aldrig tagit så lite förutom när det är slut och man tar det sista.

Det är ingen risk eller att ta 1 mg, tycker även det är lite. Förmodligen gick det bra för dig. Jag tycker dock som en annan i tråden att sub är riktig tråkig drog och oxy är betydligt bättre rus. Men sen är det bruna guldet såklart det bästa i opiat världen men bäst är ju att låta bli att bli erfaren av det. Kan du inte uppdatera hur erfaren du är idag hahaha
Startdos för opiatnaiva är drygt 0.2-0.3mg sub, men tolleransen ökar som fan och bara dagen efter kan 2mg behövas för att få snarlik effekt, låter otroligt för vissa inklusive mig förut, trodde alla behövde minst 4mg för att ens känna av det, bjöd en polare på 8mg första gången han testade opiater, det uppskattades inte då han spydde 10+ gånger under 2 dygn från den dosen, men gav mig en ny synvinkel på opiatbruk och tollerans

Samt varför bumpar du en 9 år gammal tråd? :P
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in