Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-03, 14:35
  #13
Medlem
Här i roggan kan du släppa ut ungarna i förvissningen att de kommer hem helskinnad till kvällen. Det enda problemet är det dåliga ryckte som alla envist sprids vidare för att de VET.

Kom och anslut dig till oss som trivs här och om något år så blir linje 19 den del av Stockholm som kommer att värderas högst.
Citera
2013-03-03, 14:57
  #14
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nhetik
Det är jävligt lungt här på Bjursätragatan
Jaså? Massa tattare som ställer sina avställda bilar hursomhelst och på handikapp-platserna för de är lata eller dumma i huvudet och inte kan betala för en plats. Choklad-marabou i hissen och en massa allmänt skrik och gap.
Polaren bodde bara där ett år. Just det, han flyttade till en annan förort men hade kvar lägenheten i 3 månader (uppsägningstid eller vad det är) och under de tre månaderna betalade han även för två parkeringsplatser. En dag när jag skulle hjälpa honom med att kasta en grej i lägenheten så hade någon ställt sig på en av hans platser så jag inte fick plats.
Citera
2013-03-03, 17:43
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
Jaså? Massa tattare som ställer sina avställda bilar hursomhelst och på handikapp-platserna för de är lata eller dumma i huvudet och inte kan betala för en plats. Choklad-marabou i hissen och en massa allmänt skrik och gap.
Polaren bodde bara där ett år. Just det, han flyttade till en annan förort men hade kvar lägenheten i 3 månader (uppsägningstid eller vad det är) och under de tre månaderna betalade han även för två parkeringsplatser. En dag när jag skulle hjälpa honom med att kasta en grej i lägenheten så hade någon ställt sig på en av hans platser så jag inte fick plats.
Jag känner några som bor inne i stan. De har upprepande gånger fått sina bilar förstörda, i stort sätt varje helg så är det bråk och skadegörelse. Nedskräpning från den lokala donken, spyor och piss i trappingången osv.
Ändå är det dit "alla" vill flytta. Här ute är det inte ens en procent utav det, ändå har råggan ett sämre ryckte. Visst finns det ett litet område där det bor ett gäng typer. Men har du någon gång sett de som bor i slussen och tunnlarna i och runt söder? Skulle du låta din dotter gå runt där en natt? Här kan du det.
Citera
2013-03-04, 02:41
  #16
Medlem
Nhetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
Jaså? Massa tattare som ställer sina avställda bilar hursomhelst och på handikapp-platserna för de är lata eller dumma i huvudet och inte kan betala för en plats. Choklad-marabou i hissen och en massa allmänt skrik och gap.
Polaren bodde bara där ett år. Just det, han flyttade till en annan förort men hade kvar lägenheten i 3 månader (uppsägningstid eller vad det är) och under de tre månaderna betalade han även för två parkeringsplatser. En dag när jag skulle hjälpa honom med att kasta en grej i lägenheten så hade någon ställt sig på en av hans platser så jag inte fick plats.

Tråkigt! Jag kan dock tyvärr inte hålla med om det du skriver för jag upplever inte situationen så. Jag har inte hört något skrik/gapande sen jag flyttade hit och bilarna/parkeringen kan jag tyvärr inte säga nått om eftersom jag ej äger en egen bil Har heller inte sett en enda förstörd bil och min granne här äger en Mazda RX-8 som står på hans parkering utanför trapphuset och har gjort det i snart ett halvår utan att något hänt den.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback