2012-08-15, 19:05
Medlem
Blev förvånad av att fundior inte hade en egen tråd. Satte in en del där runt september och låste för ett år. Nu säger min bror att företaget går dåligt och att aktien år nere i typ konkursläge. Hur ser det ut? Är de inte säkra? Verkade ha en stabil ledningsgrupp efter en kort ruktgoogling men kanske borde gjort mer gedigen research.
Citera
2012-08-15, 19:13
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarGodis
Blev förvånad av att fundior inte hade en egen tråd. Satte in en del där runt september och låste för ett år. Nu säger min bror att företaget går dåligt och att aktien år nere i typ konkursläge. Hur ser det ut? Är de inte säkra? Verkade ha en stabil ledningsgrupp efter en kort ruktgoogling men kanske borde gjort mer gedigen research.

En snabb googling ger vid handen att de inte ens har insättingsgaranti. September, då måste året snart vara över? Ta ut pengarna och stoppa in på ett institut med insättningsgaranti istället, det är inte värt risken att jaga tiondelar av procent i ränta.
Citera
2012-08-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
En snabb googling ger vid handen att de inte ens har insättingsgaranti. September, då måste året snart vara över? Ta ut pengarna och stoppa in på ett institut med insättningsgaranti istället, det är inte värt risken att jaga tiondelar av procent i ränta.

Just den delen visste jag men i övrigt pratade jag om.
Citera
2012-08-15, 19:35
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Just den delen visste jag men i övrigt pratade jag om.

Spelar liten roll då du inte kan påverka något ändå?

Förhoppningsvis hinner du få loss dina pengar, går bolaget i KK så står du där med tvättad hals tyvärr.
Citera
2012-08-15, 21:22
Medlem
Citat:
Spelar liten roll då du inte kan påverka något ändå?

Förhoppningsvis hinner du få loss dina pengar, går bolaget i KK så står du där med tvättad hals tyvärr.

??

Klart som fan man vill veta om det är lugnt eller inte.
Citera
2012-08-15, 22:14
Medlem
sucuks avatar
Citat:
??

Klart som fan man vill veta om det är lugnt eller inte.

Eftersom du är bunden till något datum i september så spelar det ingen som helst roll, du kan inte påverka något ändå. klarar du dig så klarar du dig, blir det KK så hamnar du troligen långt ner på en lista av fordringsägare.
Citera
2012-08-16, 00:08
Medlem
Citat:
Eftersom du är bunden till något datum i september så spelar det ingen som helst roll, du kan inte påverka något ändå. klarar du dig så klarar du dig, blir det KK så hamnar du troligen långt ner på en lista av fordringsägare.

Du missar fortfarande den mänskliga aspekten och det vet du antagligen om. Sluta trolla är du snällt. Jag vill veta hur bra/dåligt företaget är?
Citera
2012-08-16, 00:33
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LosMotoooo
Du missar fortfarande den mänskliga aspekten och det vet du antagligen om. Sluta trolla är du snällt. Jag vill veta hur bra/dåligt företaget är?

Nejdå jag är fullt medveten om den men jag förstår däremot inte hur du tror dig kunna få veta detta? Inget företag går ut med information om förestående konkurs tidigare än de absolut måste, dvs allt är alltid guld och gröna skogar fram till skiten träffar fläkten.
Citera
2012-08-17, 15:14
Medlem
jag edgar och har fundior kanske inte så smart men har bara någon procent där av mitt totala sparkapital..
Citera
2012-08-20, 20:18
Medlem
joumas avatar
Ser ut att gå sådär:
http://www.fundior.se/nyheter/fundio...eddelande.html

Fundior ägde (men lyckades häva köpet) av Skandinavisk Fondkommission. FI ryckte deras tillstånd tidigare i år:
http://www.fi.se/Press/Pressmeddelan...kommission-AB/
Nu vet jag inte hur pass sammanflätade de var men tveksamma människor brukar finna varandra.

Så, omfattas sparandet inte av insättningsgaranti skulle jag själv inte placera mina pengar där.
Citera
2013-06-13, 10:32
Medlem
Usch, väntat sjukt länge nu (3 månader) och ringde precis och de lät inte superhoppfulla. Jag skrev i denna tråd mer utförligt vad jag baserar det på;https://www.flashback.org/p43884038#p43884038

Sjukt tråkig historia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in