2012-08-15, 15:47
Medlem
Som jag ser det är big-bang den mörka materia som finns närmast det yttersta lagret ute i universum. Vad som finns ser jag som Graven havet landet himmeln universum och för att beskriva mörkmateria intet. jag tror inte big-bang har hänt än så länge.
Citera
2012-08-15, 16:00
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zodiak12
Som jag ser det är big-bang den mörka materia som finns närmast det yttersta lagret ute i universum. Vad som finns ser jag som Graven havet landet himmeln universum och för att beskriva mörkmateria intet. jag tror inte big-bang har hänt än så länge.

Vad försöker du att säga? "Big Bang" deriveras, så som jag fattad det, ur universums dokumenterade expansion tagit ihop med de relevanta fysikaliska teorierna om materia och rums beteende, vilket förutsäger att universums initiala läge har varit något liknande en utsträckningslös högdensitets singularitet. Testa gå in i fysikforummet och läs lite. Jag kan i alla fall inte fatta vad du har skrivit.
Citera
2012-08-15, 16:05
Medlem
Förvirringen mellan big-bang och religion är den att de som skapat dom följt ljusets väg i det hela och själva skapelsen hela världen omfattas av mörkmateria som i teorien skulle förtära all annan en energi och skapa det de vill kalla big-bang. men detta har inte hänt då inte explosiounen hänt ännu.
Citera
2012-08-15, 19:04
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Förvirringen mellan big-bang och religion är den att de som skapat dom följt ljusets väg i det hela och själva skapelsen hela världen omfattas av mörkmateria som i teorien skulle förtära all annan en energi och skapa det de vill kalla big-bang. men detta har inte hänt då inte explosiounen hänt ännu.

Jag vet inte om du menar vad du skriver, om det ger språkmässigt mening, om jag bara är dålig på svenska eller om det verkligen är så fragmenterat som jag läser det. Hur mår du?

Mht. din teori, så verkar den inte direkt ha någon koppling till något jag känner till, rent teorimässigt. Vem är "de"? Du vet att "big bang" refererar till ett postulerad tillstånd som universum varit i, och som det nuvarande universum utvecklad sig från, inte sant? Big bang är ingen godtycklig explosion, utan just detta läge och universums snabba expansion i tiden efter initialläget. Egentligen är "Big Bang" namnet på den teori, som postulerar ungefärd det som jag skrivet, men om vi ska prata om själva explosionen som big bang, då stämmer det jag skrivet i (extremt) grova drag.
Citera
2012-08-15, 19:53
Medlem
Du får ta och formulera dig lite tydligare TS.
Citera
2012-08-15, 21:10
Medlem
Hur jag analyserar världen hur den är uppbyggd. är som så att vad som finns är planeten i denna planet finns gravitationen vi dras mot som håller oss till marken. där under finns havet och ännu längre finns graven och som jag analyserar det är det ljuset som är vår gravititaionspunkt i världen som finns där. den vi dras mot. Men sedan finns även himmeln paradiset och intet. som jag analyserar min världsbild har inte explosionen ännu hänt och världen ser ut så fram till domedagen då universum på nytt absorberas ihop för att sedan explodera för att utöka universum ännu mer.
Citera
2012-08-15, 21:18
Medlem
Universum håller redan på att utöka/expandera.

Vad menar du med att där under finns havet och graven? Metaforer? Är du sinnesförvirrad?
Citera
2012-08-15, 21:37
Medlem
inte enligt mig själv iaf men som jag ser det är graven en plats där du bara har en väg att vandra. jag tror inte vi bara dör och det tar slut där. utan ser det som att det är då kött och blod inte klarar mer men vad vi är inombors forsätter då mot gravitations punkten i vår värld.
Citera
2012-08-16, 10:49
Medlem
Citat:
inte enligt mig själv iaf men som jag ser det är graven en plats där du bara har en väg att vandra. jag tror inte vi bara dör och det tar slut där. utan ser det som att det är då kött och blod inte klarar mer men vad vi är inombors forsätter då mot gravitations punkten i vår värld.

Jag kom just att tänka på Cannabis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in