Citat:
Ursprungligen postat av Zodiak12
Förvirringen mellan big-bang och religion är den att de som skapat dom följt ljusets väg i det hela och själva skapelsen hela världen omfattas av mörkmateria som i teorien skulle förtära all annan en energi och skapa det de vill kalla big-bang. men detta har inte hänt då inte explosiounen hänt ännu.
Jag vet inte om du menar vad du skriver, om det ger språkmässigt mening, om jag bara är dålig på svenska eller om det verkligen är så fragmenterat som jag läser det. Hur mår du?
Mht. din teori, så verkar den inte direkt ha någon koppling till något jag känner till, rent teorimässigt. Vem är "de"? Du vet att "big bang" refererar till ett postulerad tillstånd som universum varit i, och som det nuvarande universum utvecklad sig från, inte sant? Big bang är ingen godtycklig explosion, utan just detta läge och universums snabba expansion i tiden efter initialläget. Egentligen är "Big Bang" namnet på den teori, som postulerar ungefärd det som jag skrivet, men om vi ska prata om själva explosionen som big bang, då stämmer det jag skrivet i (extremt) grova drag.