2012-08-15, 11:28
Medlem
Jag har Betalningsanmärkning, från ett företag. Och behöver en dator, (använder internet på mobilen) men får inte abonomang av Telia. Jag har mobilabonnomang,hos telia, som jag betalar Max 3 dagar efter att räkningen kommit, i ca 8månaders tid. Jag har ordnad ekonomi och inga problem att lämna depositions avgift!

Men just denna betalningsanmärkningen verkar sätta stopp för mig, jag vill ha en Dongel. Jag finns inte hos kronofogden.

Ibland när jag pratat med kundtjänst så verkar det som att det beror på vem man pratar med, hur villig den är att hjälpa:/

Lite rörigt inlägg.
Någon som vet något, eller är det kontantkort som gäller för mig??
Citera
2012-08-15, 11:31
Medlem
T5Racings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
Jag har Betalningsanmärkning, från ett företag. Och behöver en dator, (använder internet på mobilen) men får inte abonomang av Telia. Jag har mobilabonnomang,hos telia, som jag betalar Max 3 dagar efter att räkningen kommit, i ca 8månaders tid. Jag har ordnad ekonomi och inga problem att lämna depositions avgift!

Men just denna betalningsanmärkningen verkar sätta stopp för mig, jag vill ha en Dongel. Jag finns inte hos kronofogden.

Ibland när jag pratat med kundtjänst så verkar det som att det beror på vem man pratar med, hur villig den är att hjälpa:/

Lite rörigt inlägg.
Någon som vet något, eller är det kontantkort som gäller för mig??

Sist ja var med en polare var han tvungen o betala 5000 i dep + anslutningsavhift i butik 250 kr . Kolla med andra operatörer med Glocalnet är inte lika hårda som dom ledande
Citera
2012-08-15, 11:43
Medlem
frank_pes avatar
Du kan annars många gånger använda mobilen som modem till datorn och surfa via den.
Citera
2012-08-15, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Du kan annars många gånger använda mobilen som modem till datorn och surfa via den.
Har tänkt på det, men blir inte datorn seg? Jag använder mobilen i dagsläget men jag kan inte komma in på alla sidor, (behöver Adobe). Telefonen klarar inte av vissa saker:/

Men eftersom Telia ser att jag betalarMobilabinomanget i god tid, tycker jag att något abonomang inte borde vara något problem, och ang. dep.Avg. Mer än 5000:- förstår jag om Telia vill ha.
Citera
2012-08-15, 11:56
Medlem
Jag har även en killkompis som bytt från telenor till telia. Och har många bwtalningsanmärkningar och slapp och betala dep.avg.!!
Citera
2012-08-15, 12:18
Medlem
systemcepes avatar
Vet inte om det har med saken att göra, men för ca 10 år sen när jag skulle försöka skaffa ett Telia-abbonemang så skulle jag varit tvungen att betala depositionsavgift för att jag hade en obetald skuld till Telia. De brydde sig inte om kronofogden sade de till mig, men skulder till dem däremot satte stopp för hela processen. När jag hade betalt den så slapp jag depositionsavgiften också om jag inte minns helt fel ..
Citera
2012-08-15, 13:16
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemcepe
Vet inte om det har med saken att göra, men för ca 10 år sen när jag skulle försöka skaffa ett Telia-abbonemang så skulle jag varit tvungen att betala depositionsavgift för att jag hade en obetald skuld till Telia. De brydde sig inte om kronofogden sade de till mig, men skulder till dem däremot satte stopp för hela processen. När jag hade betalt den så slapp jag depositionsavgiften också om jag inte minns helt fel ..

Himla konstigt att de inte gillade det?

Jag är mest imponerad av att man kan med att söka om nya tjänster hos ett företag som man inte ens betalat för sina tidigare inköp, skulle skämmas ihjäl mig men det är jag det
Citera
2012-08-15, 14:08
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Har tänkt på det, men blir inte datorn seg? Jag använder mobilen i dagsläget men jag kan inte komma in på alla sidor, (behöver Adobe). Telefonen klarar inte av vissa saker:/

Men eftersom Telia ser att jag betalarMobilabinomanget i god tid, tycker jag att något abonomang inte borde vara något problem, och ang. dep.Avg. Mer än 5000:- förstår jag om Telia vill ha.
Beror på vad du har för mobil och hur snabbt det går nu när du surfar? Själv tyckte jag det var ok om man bara kollar sidor, mail men för långsamt att ladda ner filmer och annat med.
Kan göra skillnad om den är inkopplad med sladd eller om du kör genom Bluetooth.
Citera
2012-08-15, 14:21
Medlem
systemcepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Himla konstigt att de inte gillade det?

Jag är mest imponerad av att man kan med att söka om nya tjänster hos ett företag som man inte ens betalat för sina tidigare inköp, skulle skämmas ihjäl mig men det är jag det
Jag var inte förvånad över att de inte gillade det. Jag var mer förvånad över att ha en obetald räkning till dem eftersom jag trodde att jag var kvitt med företaget och inga påminnelser hade skickats. Det förklarar säkert ditt andra stycke också.

Poängen var snarare att Telia på den tiden brydde sig mer om skulder till dem än kronofogdeskulder. Det vill säga, om TS tidigare betalningsanmärkning på något sätt var kopplat till Telia så kan det förklara.
Senast redigerad av systemcepe 2012-08-15 kl. 14:23.
Citera
2012-08-15, 15:25
Bannlyst
Citat:

Nä, men flash-sidor så körs flash från datorn. Använd mobilen!
på alla sajter, funkar som vanligt var du än surfar

Vad har du för mobil?
Citera
2012-08-15, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WestDealer
Nä, men flash-sidor så körs flash från datorn. Använd mobilen!
på alla sajter, funkar som vanligt var du än surfar

Vad har du för mobil?

Iphone.

Jag har beställt en dator och skiter i Telia, köper dongel, 4g(999:- engångsavg.) och 10gb/mån för 249. Men tack för all hjälp!
Hoppas jag går ett bra abonomang i framtiden men orkar inte med fler otrevliga typer, får nog pröva med annat bolag Isf. Ha en bra dag på er!!
Citera
2012-08-15, 18:41
Bannlyst
Citat:
Iphone.

Jag har beställt en dator och skiter i Telia, köper dongel, 4g(999:- engångsavg.) och 10gb/mån för 249. Men tack för all hjälp!
Hoppas jag går ett bra abonomang i framtiden men orkar inte med fler otrevliga typer, får nog pröva med annat bolag Isf. Ha en bra dag på er!!

Det verkar somdu har gott om pengar, och då är väl den lösningen bra! Men annars funkar det jättebra att låta iphonen vara en router som du wifi connectar till. Själv kör jag till mina barn med mitt kontantkort (Comviq) och har köpt ett år av internet för 429 kr - för hela året, och då får jag surfa för 1GB per månad. Skulle inte det räcka så kan jag fylla mitt kontakntkort (amigo) så får jag ännu mer, som jag även kan ringa för. Men jag använder ju detta mest till att surfa på mobilen, men kopplar ibland in en bärbar. Funkar kanon och har mätt hastigheten och den är 7-8Mbps. Klart mycket bättre än vad jag trodde.

Men din lösning är ju 10GB. Men frågan är iofs om du utnyttjar det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in