2012-08-14, 23:52
Medlem
Ok, jag har haft näspolyper nu i över 1.5 år. Inte sådana som man får som barn utan sådana man kan få utav en jobbig förkylning.
Jag ska enligt planen få operera bort dem men är väldigt nojig över läkare och läkarbesök.
Jag har varit på ett besök hos en ÖNH läkare där han konstaterade stora polyper varav ena blockerade högra näsborren helt. Jag fick en remiss för att göra en DT röntgen (sk skiktröntgen) och nu 1.5v efter denna får jag ett brev med en ny tid hos ÖNH läkaren. Varför får jag det? Har dem hittat nått annat än polyperna eller är det bara rutin inför en operation? Jag har alltså inte nån satt tid för operation ännu utan dem gör alltid en skiktröntgen innan för att kolla så det inte är nått annat.
(och jo jag vet, jättedumt att sitta och nojja innan. )
Citera
2012-08-15, 00:30
Medlem
missfosters avatar
Har du provat någon behandling? Du kanske ska behandlas med något innan op?
Citera
2012-08-15, 00:42
Medlem
Nej inget, eller ja jag har provat flera behandlingar men alla var innan mitt första besök hos ÖNH, inget däremellan.
Citera
2012-08-15, 00:42
Medlem
Kan ingenting om polyper, men om det är ett smärre ingrepp så kanske detta besök är för att ta bort dem? De lär väl gå in genom näsan, kanske lokalbedövning endast?
Citera
2012-08-15, 13:09
Medlem
Nja det skulle ske under narkos så tvivlar på att jag får en vanlig kallelse då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in