Citat:
Ursprungligen postat av GogalowoW
En av mina närmsta vänner har under den senaste tiden chockat mig ett flertal gånger. Jag har tidigare uppfattat honom som blå när det kommer till politiken men då och då dyker det nu upp feministiska frågeställningar, t.ex. berättade han för mig om hur upprörd han var över att kvinnorna på hans jobb hade en lägre lön än honom själv, och att chefen inte uppmärksammar deras arbete lika mycket.
När vi för inte så länge sedan kollade friidrotten på OS sa han att han tyckte att det egentligen är ganska diskriminerande att herrarnas grenar får så mycket uppmärksamhet (framförallt Bolt på 100 och 200 m), samtidigt som damernas grenar knappt nämns. När den klasiska feminist frågan kom, "varför säger man damfotboll när tjejer spelar och fotboll när killar spelar?" fick jag nog och drog hem!
Vad tycker ni, bör jag säga upp vänskapen för gott? Eller försöka förklara för honom hur illa hans åsikter egentligen är? (vilket blir svårt då han är helt insnöad.)
Känner inte alls igen min gamle vän längre och insikten om att jag numera är vän med en feminist äcklar mig.
Har det vid de tillfällen han yttrat detta funnits, för honom, "potentiella ragg" i närheten???
Om så är fallet är han helt enkelt en looser som måste fjäska för att få ligga.
Om så inte är fallet så är han en fitta som du kan vara utan..