2012-08-15, 02:00
Medlem
birgerburgers avatar
Gå absolut inte in i försvarsläge utan attackera honom så fort feministdravlet kommer på tal.
Att det heter dam-fotboll är därför att det är just damfotboll, en sämre klass än den riktiga fotbollen (där även kvinnor kan spela, men ingen är tillräckligt bra för att göra det).

Du kan också kontra med varför i helvete det finns tjej-vasan när vasaloppet är en öppen tävling för alla.

Men helst bör du säga upp kontakten helt. Såna losers bör förlora allt de har så de kanske kommer på bättre tankar!
Citera
2012-08-15, 03:43
Medlem
gambiafarfars avatar
Så jävla jobbiga människor som alltid ska ta varenda jävla situation och rikta den till att det är diskriminering. Hade lika många damer varit intresserade av fotboll, ja då kanske hade det varit lika stort. Man hör ofta idioter "Ingen vill se damfotboll, all fokus är på herrfotbollen".. Oftast är dessa helt ointresserade av fotboll. Hade intresset varit lika stort hos damer, ja då kanske det skulle komma lite mer än 200 pers på en allsvensk match i damserien.

Säg upp kontakten, din polare är en tönt.
Citera
2012-08-15, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GogalowoW
En av mina närmsta vänner har under den senaste tiden chockat mig ett flertal gånger. Jag har tidigare uppfattat honom som blå när det kommer till politiken men då och då dyker det nu upp feministiska frågeställningar, t.ex. berättade han för mig om hur upprörd han var över att kvinnorna på hans jobb hade en lägre lön än honom själv, och att chefen inte uppmärksammar deras arbete lika mycket.

Vad var det för arbete om man får fråga? Har de samma position, ansvarsområden och arbetsuppgifter?
Är det ackord, timlön eller månadslön?
Har de arbetat där lika länge? Hur ser det ut med erfarenhet och andra meriter?

Om det inte finns någon som helst anledning att dessa kvinnor har lägre lön så tycker jag också att det är förjävligt, men jag misstänker att det finns anledningar. Inte skulle en arbetsgivare riskera att bli fälld för diskriminering.
Senast redigerad av oLf 2012-08-15 kl. 04:40.
Citera
2012-08-15, 04:57
Medlem
Snowflakeds avatar
Säg till honom att damerna gärna kan få springa 100m mot bolt för din del.

1 Usain Bolt 9.63 (M)
2 Yohan Blake 9.75 (M)
3 Justin Gatlin 9.79 (M)
4 Tyson Gay 9.80 (M)
5 Ryan Bailey 9.88 (M)
6 Churandy Martina 9.94 (M)
7 Richard Thompson 9.98 (M)
8 Ivet Lalova 11.28 (D)
9 Olesya Povh 11.32 (D)
10 Lina Grincikaite 11.32 (D)
11 Ezinne Okparaebo 11.39 (D)
12 Olga Belkina 11.42 (D)
13 Verena Sailer 11.42 (D)
14 Anne Cibis 11.54 (D)
15 Tatjana Lofamakanda Pinto 11.62 (D)
16 Asafa Powell 11.99 (M)

Citera
2012-08-15, 06:34
Medlem
ayayeyeys avatar
Citat:
Vad tycker ni, bör jag säga upp vänskapen för gott? Eller försöka förklara för honom hur illa hans åsikter egentligen är?

Ja, först bör du försöka få honom att inse hur djävla hjärntvättad han är, om det inte fungerar får du säga upp vänskapen.

Citat:
Känner inte alls igen min gamle vän längre och insikten om att jag numera är vän med en feminist äcklar mig.

Har själv sagt upp vänskapen med två av mina gamla kompisar, som det till slut inte gick att umgås med, tyvärr, då de blev så feministiska att jag, precis som du, blev äcklad av dem.
Citera
2012-08-15, 08:56
Bannlyst
Prata med han och förklara vad du tycker och se om det hjälper, se hur pass indoktrinerad han är.
Hade inte brutit en vänskap pga. någons politiska övertygelser men vad jag hade gjort var att se till att han håller käft om feminismen i min närhet, hur man fixar detta är väl olika men hade nog börjat med att vara ruggigt mansgris, inget får fittriddarna att lipa hårdare.
Citera
2012-08-15, 10:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Prata med han och förklara vad du tycker och se om det hjälper, se hur pass indoktrinerad han är.
Hade inte brutit en vänskap pga. någons politiska övertygelser men vad jag hade gjort var att se till att han håller käft om feminismen i min närhet, hur man fixar detta är väl olika men hade nog börjat med att vara ruggigt mansgris, inget får fittriddarna att lipa hårdare.
Du tycker alltså att det är vänskap att du får ge uttryck för dina åsikter men dina vänner skall hålla käften om sina - om de inte tycker som du?

Är det som ni kallar "manlig vänskap"?

Utrymme för egna åsikter?

Inte konforma som kvinnor?

Att de skall rätta sig i ledet eller hålla käft .....
Citera
2012-08-15, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du tycker alltså att det är vänskap att du får ge uttryck för dina åsikter men dina vänner skall hålla käften om sina - om de inte tycker som du?

Är det som ni kallar "manlig vänskap"?

Utrymme för egna åsikter?

Inte konforma som kvinnor?

Att de skall rätta sig i ledet eller hålla käft .....

Precis när det kommer till vänskap är det ingen demokrati utan en stenhård diktatur som gäller, my way or the motherfuckin highway.

Nej men som med precis allting, spela roll om det är en nyfrälst feminist, religiös, stoner eller djurvän så orkar man inte med folk som konstant måste tala om just deras ämne i tid och otid och blanda in sina åsikter i precis allting, håller du inte med?
Nyfrälsta är jobbiga helt enkelt.
Citera
2012-08-15, 10:51
Medlem
MilitantCanibals avatar
Om han tycker det är ett problem att han tjänar mer än sina kvinnliga kolleger, kan han väl be chefen sänka hans lön?

För övrigt så påminner varje manlig feminist mig om Jackie Arklöv - ni minns han negern, som blev nazist. Och precis som manliga feminister ofta är mer extrema än de kvinnliga, så blev negern Arklöv en av de värsta nazisterna, med krigsförbrytelser och polismord på sitt samvete.
Citera
2012-08-15, 11:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Precis när det kommer till vänskap är det ingen demokrati utan en stenhård diktatur som gäller, my way or the motherfuckin highway.

Nej men som med precis allting, spela roll om det är en nyfrälst feminist, religiös, stoner eller djurvän så orkar man inte med folk som konstant måste tala om just deras ämne i tid och otid och blanda in sina åsikter i precis allting, håller du inte med?
Nyfrälsta är jobbiga helt enkelt.
Folk som hela tiden nöter är jobbiga - helt klart. Fast det framstod mer som om det var åsikterna som sådana som fick det att vända sig för dig - inte ett konstant tjat, eftersom det inte nämndes.
Citera
2012-08-15, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Folk som hela tiden nöter är jobbiga - helt klart. Fast det framstod mer som om det var åsikterna som sådana som fick det att vända sig för dig - inte ett konstant tjat, eftersom det inte nämndes.

Du förstår det går hand i hand det där micro, tjöt och feminism alltså.
Citera
2012-08-15, 11:18
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Du tycker alltså att det inte är något problem överhuvudtaget att hans kvinnliga kollegor som utför samma jobb får mindre lön? Känns mer som en sund och demokratisk värdering att uppmärksamma detta.

Vad för lön man får beror inte på vad för arbete man gör utan hur mycket lön man vill, kan och orkar kräva. En häst eller tvättmaskiskin gör också arbete men får inget betalt för det.
Senast redigerad av gavlip 2012-08-15 kl. 11:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in