Citat:
Ursprungligen postat av palmemannen86
Grandioso:
Vilka är de absolut starkaste argumenten för att Christer Pettersson är mördaren förutom vittnesmålen? Vittnesmålen är givetvis också viktiga, men är nyfiken på vilka andra bevis som placerar Christer Pettersson i mordplatsens närhet?
Att han har erkänt mordet i omgångar för flera personer!
Jag vet att vad jag än anför i argumentsväg för CP:s skuld så kommer det bara att
förlöjligas på det vanliga viset och jag själv blir idiotförklarad i det närmaste som tror
på sånt trams så därför är det knappast någon mening att jag ens bemödar mig här med
att svara.
Det som annars gör mig själv övertygad om att han är den rätte gärningsmannen
är Lisbet Palme och hennes tvärsäkra utpekande från vilket hon aldrig vikit det minsta
sedan den stund hon bereddes möjlighet att konfronteras med mannen ifråga.
Det väger förstås rysligt lätt i många andras ögon och det får det gärna göra men
alltså inte i mina.
Hennes minne spelar henne inget spratt här. Hon har inte misstagit sig. Hon döljer
ingenting och pekar medvetet ut fel person. Hon är inte delaktig i någon mörkläggning
som vissa riktigt paranoida stollar försöker göra gällande med envisheten hos en åsna.
Hon vill naturligtvis vara helt säker på att det blir rätt man hon pekar ut som skyldig
till mordet på hennes make och sönernas far och hade hon erfarit minsta tvekan om detta
så hade det inte sett ut som det gjorde.
Hon såg mördaren i ansiktet och ögonen ett par avgörande sekunder efter gärningen
på Sveavägen och det intygas av det centrala vittnet In*e Moreli*us i sin bil.
Att så skulle skett förnekas ihärdigt av många men det bryr jag mig inte om.
Jag är säker på att mördaren och mordoffrets hustru hann se på varandra och det
räcker långt. Och har man sett Chrille och hans särdeles speciella blick en gång så
glömmer man det aldrig. Och Lisbet glömde inte heller...